راه اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در شناساندن حوزه فرهنگ فارس کارآمد است

قانعی گفت: راه اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان فارس گام کارآمدی در شناساندن حوزه فرهنگ استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز دوشنبه (14 آذر) با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شعبه استان فارس در دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌ فقیه در فارس در جمع خبرنگاران گفت: وجود و فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از نیازهای امروز جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر نقش‌آفرينی کمرنگ این انجمن در سال ‌های گذشته، افزود: برای شناساندن بیشتر مفاخر فرهنگی استان به جامعه باید تلاش کنیم زیرا موجب استوارتر شدن پیوند هویتی نسل جدید با گذشته خویش خواهد شد.

وی مفاخر حوزه فرهنگ در استان فارس را سرشار از سرمایه‌ های ارزشمند انسانی دانست و تاکید کرد: راه ‌اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گام کارآمدی در حوزه فرهنگ استان فارس است و  این انجمن با هدف شناسایی و بزرگداشت دانشمندان، اندیشمندان و بزرگان فرهنگ و تمددن اسلامی و ایرانی و زنده نگه داشتن و انتشار آثار ارزنده آنها و شناسایی آثار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و جایگاه و سهم ایرانیان در بالندگی و پیشرفت آن راه‌ اندازی شده است.

خاطر نشان می شود، اعضای هیئت امنای شعب انجمن در مراکز استان‌ ها گروهی هفت نفره از نماینده ولی‌ف قیه و امام جمعه مرکز استان، نماینده مجمع نمایندگان، استاندار در جایگاه رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جایگاه دبیر و سه تن از چهره‌ های علمی و فرهنگی استان هستند که پس از تایید هیئت مدیره مرکز، برای 2 سال به عنوان اعضای ثابت آن تعیین می‌ شوند.

این انجمن، مفاخر علمی و فرهنگی را در هفت رشته علوم انسانی، ادبیات، هنر، علوم اجتماعی و روان ‌شناسی، ایران‌ پژوهی و ایران ‌شناسی، علوم پزشکی و سلامت و علوم فنی، ریاضی و فیزیک شناسایی می کند و هر 6 ماه یک بار تلاش‌های آنان را پاس می دارد.

کد خبر 1237622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha