برگزاری پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر ییلاقی در بهشهر

پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید علی ییلاقی فرمانده خاکی پوش نسل خاکریز در بهشهر برگزار می شود.

حسین جناسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: رشادت، ایثار، گذشت و فداکاری رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس ایثاری مثال زدنی است که شهدا با دستان خالی برای حفظ این آب و خاک تالاش کردند تا وجبی از این خاک به دشمن داده نشود.

 

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر افزود: ایستادگی در مقابل دشمن و ولایتمداری شهدا الگویی کامل برای نسل جدید است که جنگ را ندیده و لمس نکرده اند و باید با الگوبرداری از این شهدا برای دفاع از انقلاب و نظام و خاک خود تلاش کنند.

 

وی با اشاره به وجود سرداران و ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر، مردم این شهرستان را مردمی انقلابی در دوران مختلف این انقلاب دانست که همواره در برابر ناملایمتی های دشمن ایستاده است و جانانه از انقلاب دفاع کرده است.

 

جناسمی گفت: شهدای ما الگوهای ماندگار این انقلاب و نظام هستند که با گذر زمان هیچ گاه فراموش نشده و همواره نام و یادشان زینت بخش محافل مختلف بوده  و است.

 

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر افزود: شجاعت، غیرت، مردانگی و از خود گذشتگی شهدا و رزمندگان ما در طول دفاع مقدس بی مانند است و مظلومیتی که شهدا و رزمندگان ما در آن دوران داشته اند در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و با برگزاری یادواره شهدا باید این مسائل و موارد به نسل جدید منتقل شود که  این مهم وظیفه سنگین ما در قبال نسل جددی است.

 

به گزارش شبستان، پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید علی ییلاقی فرمانده خاکی پوش نسل خاکریز جمعه ۱۸آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای آیت الله جباری(ره) بهشهر با اجرای سید کمال هاشم زاده مجری و شاعر انقلابی و اجرای گروه تواشیح بین المللی جانبازان قمر بنی هاشم برگزار می شود.

سرلشکر شهید علی ییلاقی در۹ دی ۱۳۳۷در شهرستان بهشهر دیده به جهان  گشود، دوران ابتدایی و متوسطه خود را در بهشهر گذراند و در رشته اتومکانیک هنرستان لاجوردی در خرداد ماه ۱۳۵۷دیپلم خود را اخذ کرد. اوایل دوران دانشگاهی او با انقلاب اسلامی مصادف شد؛ وی در شاهرود فعالیت سیاسی  و مذهبی داشت و در قبل از انقلاب در جریان راهپیمایی ها فردی اثرگذار و محوری بود. این شهید والامقام در سن ۲۴سالگی فرمانده لشکر ۲۵کربلا شد. سردار ییلاقی، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در  روزهای پایانی سال ۶۱ از ناحیه سر به شدت مجروح شد و ۲ سال در حالت بیهوشی و نیمه بیهوشی بود و پس از بهبود نسبی هم تا چند سال قدرت تکلم نداشت. سردار علي ييلاقي از فرماندهان بهشهري لشكر ۲۵كربلا در دوران هشت سال دفاع مقدس، صبح روز چهارشنبه ۱۵آذرماه سال۱۳۹۶ به همرزمان شهيدش پيوست.

کد خبر 1237623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha