تاکنون ۱۷۵ اثر به جشنواره فجر تا فجر نماز در زنجان ارسال شده است

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی فجر تا فجر نماز در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود، گفت: تاکنون ۱۷۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره در زنجان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی یوسفی امروز در نشست خبری کمیته جشنواره فرهنگی، ادبی و پژوهشی نماز «فجر تا فجر» که در تالار اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز؛ نمایش کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز؛ شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی هنری نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه از اهداف جشنواره است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه مخاطبان جشنواره، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ، پژوهشگران، هنرمندان و سایر علاقه‌مندان است، افزود: جشنواره نماز «فجر تا فجر» از بهمن سال جاری تا بهمن سال ۱۴۰۱ در سه محور علمی، پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی و در مرحله استانی و کشوری اجرا می‌شود.

 

به گفته وی، محورهای علمی شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (رضوان الله علیه و امام خامنه ای (مدظله العالی)، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه به نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاد اندیشی، نماز و آسیب‌های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری، نماز و سلامت معنوی است.

 

یوسفی ادامه داد: نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه، نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران ، بازی‌های رایانه‌ای ، پویانمایی و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز ، اذان و مسجد نرم‌افزارهای کمک‌آموزشی نماز (رایانه‌ای و تلفن همراه) از محورهای فرهنگی و هنری است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان یادآور شد: قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه‌های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان نیز از محورهای بخش ادبی می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: سامانه دریافت آثار از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز کشور به نشانی www.namaz.ir اعلام خواهد شد.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات تبلیغی و فرهنگی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: برای ترویج نماز در بین قشر جوان باید تبیین درستی از جایگاه نماز و اثرات آن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه مخاطبین این جشنواره عموم مردم، دانش آموزان، دانشجویان طلاب و اقشار مختلف جامعه  هستند، گفت:  تاکنون 175 اثر به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شده است و اختتامیه مرحله استان اوایل بهمن ماه برگزار می شود.

کد خبر 1237629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha