کمک به همنوع از تکالیف انسان و دینی محسوب می شود

خاکسار کمک به همنوع را از تکالیف انسان و دینی عنوان کردوگفت: اگر موفقیتی در کمیته امداد در هر زمینه ای حاصل می شود، نشان از همکاری مردم ،خیران و همراهی دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، مصطفی خاکسار در مراسم معرفی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در هر کاری مصالح و منافع نظام باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ است که همه باید بیش از پیش برای پیشرقت و آبادانی آن تلاش کنیم.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور کمک به همنوع را از تکالیف انسان و دینی دانست وافزود: اگر امروز کمیته امداد توانسته توفیقی در عرصه‌ های مختلف کسب کند، به واسطه همکاری، همراهی‌، تعامل و پشتیبانی همه مسئولان بوده است.

 

وی با تأکید براینکه هر یک از دستگاه های اجرایی یا نهادها باید با تلاش باری را از دوش دولت و نظام اسلامی بردارند، ادامه داد: این یک وظیفه دینی و انسانی برای پیشرفت کشور و ادای دین به خون شهدا و جانبازان ایران اسلامی است.

 

خاکسار توجه به توانمندی خانواده‌ ها را یکی از اولویت‌ های کمیته امداد امام خمینی (ره)اعلام و تصریح کرد: امسال بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده شده است، که باید ۵۰۰ هزار شغل توسط این نهاد ایجاد شود.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)کشورتصریح کرد: این نهاد همواره تلاش کرده است علاوه بر یاری رسانی به نیازمندان و کاهش دردهای این قشر، برای توانمندی و خودکفایی آنان نیز گام بردارد.

 

وی بیان کرد: سوق دادن جامعه هدف کمیته امداد به سمت درآمدزایی پایدار و خودکفایی، سرلوحه این نهاد انقلابی است و این مهم تنها در سایه کار جهادی و مشارکت خیران و آحاد جامعه ممکن می‌شود.

 

خاکسار خدمت به محرومان را توفیق الهی دانست و گفت: نیازمندانی که ما توفیق خدمت به آنها را داریم، با وجود محرومیت، باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود توجه کنند و برای زندگی خود تلاش کنند.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)کشوربا اشاره به جابجایی ها در مدیریت ها، اظهارداشت: توفیق و موفقیت برای هیچ مدیری جز با حمایت مسئولان و تلاش و مساعدت همکاران آن مجموعه اتفاق نمی افتد.

 

وی با بیان اینکه اساس و فلسفه وجود نظام اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: خدمت به مردم از برجسته ترین اقداماتی است که عدالت اجتماعی را محقق خواهد ساخت.‌

 

خاکسار تصریح کرد: شاخصه ی درستی سیاست ها در نظام اسلامی چه در کوتاه مدت و چه بلند مدت ، خدمت به مردم است. 

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور با اشاره به اینکه  کمیته امداد امام خمینی بنا بر حسب وظیفه ذاتی خود با شناسایی محرومان و ارائه راهکارها، زمینه را جهت خدمت به محرومان توسط همه مردم فراهم می سازد، اظهار کرد: شرط تحقق ماموریت اصلی نظام به عنوان ایجاد عدالت اجتماعی، حمایت کامل از کمیته امداد و مساعدت به این نهاد است.‌

 

در این مراسم محمد حسین ذوالفقاری به عنوان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان معرفی و از خدمات علی بحیرایی که اکنون عهده‌دار مدیرکلی امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، قدردانی شد.

 

 

 

 

کد خبر 1237703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha