تخصیص ۴۲ درصد از طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد گلستان

حسینی گفت: در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۲ درصد از واحدهای مسکونی این طرح به اقشار کم درآمد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، امروز (دوشنبه 14 آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم سیاست های خوبی برای ماندگاری مردم روستاها و مهاجرت معکوس در نظر گرفته که می توان به تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد، صدور پروانه رایگان برای اقشار کم درآمد، کمک های مالی و فنی را نام برد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: ابزارهای تشویقی عامل بسیار مهمی در احداث مسکن و خانه دار شدن مردم روستاها به ویژه اقشار کم درآمد است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۲ درصد از احداث این واحدهای مسکونی یعنی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی را به اقشار کم درآمد در قالب مسکن محرومین در نظر گرفتیم.

 

حسینی ادامه داد: اقشار کم درآمد در روستاها با تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و کمک های بلاعوض تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون آورده می توانند صاحب خانه شوند.

 

وی گفت: هیچ بانکی برای پرداخت تسهیلات بانکی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به روستائیان حق ندارند به لحاظ قانونی از متقاضی درخواست ضامن نماید و ضمانت این تسهیلات در روستاها با مدیریت بنیاد مسکن بصورت زنجیره ای خواهد بود‌

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: تعداد ۱۴۰ دفتر فنی در سطح استان برای طراحی مسکن متقاضیان روستایی در سطح استان فعال بوده تا نقشه ها را بنا به مساحت‌موردنظر متقاضی طراحی کرده و تا پایان کار بر این واحدها نظارت کند.

 

وی یادآور شد: بنیاد‌مسکن مکلف است سالانه هفت هزار واحد مسکونی را در اجرای طرح نهضت ملی در روستاها احداث کند و توانستیم در سال اول بیش از تعهد هفت هزار واحد یعنی ۹ هزار پروانه ساختمانی را صادر نماییم و تمامی این پروانه ها برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک ها معرفی شدند.

 

کد خبر 1237719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha