برگزاری اختتامیه دومین دهه گردشکری مذهبی شیراز در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع)

مشفقیان گفت: اختتامیه دومین دهه گردشکری مذهبی شیراز با حضور مسئولین شهری و استانی ۱۵ آذر در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مصطفی مشفقیان، امروز دوشنبه (14 آذر) از برگزاری دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: آذر ماه سال گذشته، نخستین دوره این رویداد بزرگ در آذر ماه سال گذشته برگزار شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: دومین دوره این ویژه برنامه در روزهای پنجم تا 15 آذرماه برگزار شد و با چند بخش جدید با طراحی های نوین همراه بود.

وی اضافه کرد: در دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز، تورهای گردشگری مذهبی با محوریت حرم های مطهر و تورهایی با محوریت آرایه های معنوی در بناهای تاریخی شهر شیراز که با قصص ادبیات مذهبی همراه بود، در نظر گرفته شد.

مشفقیان با اشاره به تقارن دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز با هفته «بسیج» و روز «پرستار» اظهار کرد: در این دهه تورهایی ویژه بسیجیان و پرستاران در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز، آموزش فرهنگ روایت محوری در گردشگری مذهبی ویژه خدام و راهنمایان گردشگری مذهبی و مبلغین و طلاب حوزه علمیه هم به اجرا در آمد.

مشفقیان با اشاره به برگزاری «سفره قناعت» که ادغامی از گردشگری خوراک و مذهبی است، گفت: در این مراسم هم  انواع کوکوهای شیرازی طبخ و بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی ادامه داد: از کسبه قدیمی تحت عنوان «دوست خدا» هم تقدیر شد و آموزش فرهنگ روایت محوری ویژه راهنمایان مذهبی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و تور «امین ولایت» که به تاریخچه و معماری حرم مطهر، مشاهیر مدفون حرم و روایت حمله تروریستی آبان ماه در این مکان مقدس در دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز گنجانده شد.

مشفقیان اعلام کرد: اختتامیه دومین دهه گردشکری مذهبی شیراز با حضور مسئولین شهری و استانی 15 آذر در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار خواهد شد و تقدیر از برترین های گردشگری مذهبی، رونمایی از 2 محصول گردشگری مذهبی، نمایشگاه محصولات تولید شده طی یک سال اخیر توسط سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در اختتامیه گنجانده شده است.

وی با اشاره به سایر برنامه های اختتامیه هم بیان کرد: رونمایی از «نامه آفتاب» که شبه نامه های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است  و بروشور تخصصی «وخمه شیرازی» که به معرفی هفت نقطه زیارتی شیراز و همچنین هفت آداب ویژه مردم در زیارت بقاع متبرکه حرم های مطهر می پردازد در اختتامیه گنجانده شده است.

مشفقیان با تاکید بر اینکه شهر شیراز در پی سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در گردشگری مذهبی جان تازه ای گرفت، گفت: برگزاری برنامه های دستگاه های مختلف بر اساس رهنمودهای معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه گردشگری مذهبی با هدف توسعه این گردشگری انجام می شود.

وی اعلام کرد: سومین دهه گردشگری مذهبی شیراز در آذر ماه سال آینده برگزار خواهد شد و تولید و نخستین همایش ملی گردشگری مذهبی در شهر شیراز در آن اجرا می شود.

کد خبر 1237740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha