ضرورت تغییر فرهنگ حاکم بر جامعه در موضوع خانواده و فرزندآوری

اسدزاده بر ضرورت تغییر فرهنگ حاکم بر جامعه در موضوع خانواده و فرزندآوری تأکید کرد و گفت: این امر دستوری نیست بلکه باور و اعتقاد جهادی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ما فصل الخطاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده ظهر امروز دوشنبه (۱۴ آذر) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده شهرستان درمیان اظهار کرد: وضعیت همه شهرستان‌ها مانند یکدیگر نیست و برای همه نمی توان نسخه یکسانی تجویز کرد.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی بر ضرورت تغییر فرهنگ حاکم بر جامعه در موضوع خانواده و فرزندآوری تأکید کرد و افزود: این امر دستوری نیست بلکه اینجا باور و اعتقاد جهادی مطرح است و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ما فصل الخطاب است.

 

وی با بیان اینکه ایران در حرکت به سمت سالمندی و پیری جمعیت است، ادامه داد: مسئله‌ی فرزندآوری را امروز اگر چنانچه برایش فکر نکنیم در آینده به قدر کافی جوانانی برای حرکت پیشرفت کشور در اختیار نخواهیم داشت.

 

اسدزاده با اشاره به اینکه توسعه بدون بهره برداری از توسعه هیچ فایده ای ندارد، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی به عنوان مانع فرزندآوری خانواده ها مطرح می شود اما باید جوانان ما به این باور برسند که خداوند روزی دهنده است ضمن اینکه امروز برخی رفاه طلبی و تجمل گرایی ها موجب فشار به والدین و صرف نظر کردن از تولد فرزندان بیش تر می شود.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی در ادامه نگاه و همراهی با بانوان شاغل را یکی از وظایف مدیران و تعهدات مدیران دانست و افزود: باید در ادارات با تمام کرامت های لازم بانوان را درک کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخناش بر تبلیغات برای فرزندآوری در جامعه ایرانی تأکید و بیان کرد: امروز نیاز به هم افزایی و تعامل داریم و اگر خطوط موازی و جدای از هم برای مدیریت شهرستان و استان رقم بزنیم هرگز به هم نمی رسیم بنابراین از همین ابتدای کار باید ظرفیت ها در کنار هم قرار بگیرند.

 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اشتغال بانوان نباید به گونه ای باشد که اشتغال خانگی از فضای اشتغال خانوادگی دور شود، گفت: برای توانمندسازی خانواده ها تمام دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند و اگر هر کسی به وظایف خود به درستی عمل کند به هیچ عنوان دچار توقف نخواهیم شد.

 

 

کد خبر 1237742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha