امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد/ لزوم حذف نرخ باروری

فرجامی فرد با بیان اینکه «فرزند کمتر زندگی بهتر» یک طرح استعماری بود، گفت: امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی فرجامی فرد ظهر امروز دوشنبه (۱۴ آذر) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده شهرستان درمیان اظهار کرد: جمعیت یکی از مولفه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع و اقتدار ملی هر کشوری است.

 

فرماندار درمیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ از مسئله پیری جمعیت به عنوان یک خطر یاد کردند، گفت: «فرزند کمتر زندگی بهتر» یک طرح استعماری بود تا با این کار مانع از پیشرفت کشور شوند.

 

وی با اشاره به اینکه براساس آمارها طی ۳۰ سال آینده کشور سالمندی خواهیم بود، تصریح کرد: سال ۲۰۲۰ جمعیت بالای ۶۰ سال کشور ۱۰ درصد است که در سال ۲۰۵۰ به ۳۳ درصد خواهد رسید.

 

فرجامی فرد ادامه داد: اگر جمعیت کشوری رو به سالمندی برود اقتدار و نیروی امنیتی و نظامی برای دفاع از خود نخواهد داشت و همچنین اقتصاد آن نیز با نبود نیروی کاری به خطر می افتد.

 

فرماندار درمیان به عوارض ناشی از کاهش و سالمندی جمعیت اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت ها افزایش جمعیت فراهم شود و در دولت سیزدهم این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه نرخ رشد باروری شهرستان درمیان بالای ۲.۵ است به همین دلیل مردم این شهرستان مشمول ماده ۳ و ۴  قانون جوانی جمعیت نمی شوند، افزود: اگر قرار است تشویق به جمعیت داشته باشیم نباید به خاطر نرخ بالای باروری برخی مناطق را از امتیازات قانونی محروم کنند.

 

فرجامی فرد بر لزوم حذف نرخ باروری تأکید و عنوان کرد: در برخی از مناطق شهرستان نرخ باروری زیر ۱.۵ است.

 

 

 

 

کد خبر 1237746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha