بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزند آوری در تالش پرداخت شد

عاشوری گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای فرزند آوری در شهرستان تالش پرداخت شد.

کیا عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،اظهارکرد: باید برنامه‌های عملیاتی در راستای ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت تدوین شود.

 

فرماندار تالش با بیان‌اینکه مسئله خانواده و جوانی جمعیت در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت، افزود: تمامی دستگاه‌‎های دولتی باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و نسبت به اجرای قانون اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه سال جاری به تعداد یک‌هزار و ۶۰۰ تفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت شد، تصریح‌کرد: میزان تسهیلات اعطایی به این تعداد، بیش از ۷۰ میلیارد تومان است.

 

عاشوری در ادامه از تخفیف ۵۰ درصدی برای صدور پروانه ساختمانی پس از تولد فرزند سوم خبرداد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در تالش پوشش بیمه همگانی را بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بزرگترین دستاورد و خدمت دولت سیزدهم زیر پوشش بیمه قرارگرفتن همه افراد فاقد هر نوع بیمه‌ای می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۳۶ زوج نابارور در استان گیلان شناسایی و جهت پوشش هزینه‌های ناباروری نشانه‌دار شده است، ادامه داد: برای این افراد شرط بهره‌مندی از خدمات تشکیل پرونده است که بیمه سلامت شهرستان آمادگی تشکیل پرونده برای کلیه افراد متقاضی را دارد.

 

عاشوری با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی و اجرای تفاهم‌نامه بیه سلامت ایران و بهزیستی کشور، خاطرنشان‌کرد: افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی کشور که دارای بیمه معتبر از بیمه سلامت باشند می‌توانند از ۵۹ خدمت توانبخشی در مراکز گفتار درمانی، کار درمانی، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی، ارتوپدی فنی و مراکز جامع توانبخشی  بهره‌مند شوند.

کد خبر 1237748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha