حوزویان با ابزار رسانه به تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه بپردازند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امروز از عموم حوزویان این انتظار می رود که با ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اهتمام بورزند.

حجت الاسلام دکتر حسین بستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: تأسی به سیره نورانی حضرات معصومین(ع) و به خصوص حضرت زهرا(س)، لازمه دست یابی به سعادت دنیوی و اُخروی است و مهم این است که سیره و سبک زندگی ایشان به درستی برای آحاد جامعه تبیین و تشریح شود و این مساله تنها منحصر به قشر بانوان نیست.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: این که همواره تأکید می کنیم باید از سیره و سبک زندگی صدیقه کبری(س) به درستی الگوبرداری کنیم،باید دانست که این موضوع حتی فراتر از بحث های اجتماعی و بلکه یک ضرورت اعتقادی و کلامی برای ما به عنوان شیعه و محب اهل بیت(ع) محسوب می شود.

 

عضو گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین افزود: متابعت و پیروی از راهی که ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت زهرا(س) برای ما ترسیم کرده اند، در حقیقت همان صراط مستقیمی است که از ما خواسته شده تا بر اساس آن عمل کنیم، به ویژه آن که حضرت فاطمه(س) بنابر تصریح ائمه هدی(ع)، حجت بر ایشان نیز هستند و این مسأله حاکی از جایگاه بی نظیر این بانوی مظلومه است.

 

وی همچنین با تاکید بر این که باید بستر و ظرفیت الگوگیری از صدیقه کبری(س) به خوبی در جامعه فراهم شود، گفت: آنچه لازم است این که باید در جامعه اسلامی، ظرفیت ها و قابلیت هایی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم این مهم را تحقق بخشیم، ضمن آن که باید موانع و مشکلاتی که در این راه وجود دارد را به درستی شناسایی کرده و برای حل آن ها چاره اندیشی کنیم.

 

وی بیان داشت: به طور خاص از عموم حوزویان انتظار می رود که از هر ظرفیت رسانه ای که در اختیار دارند در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی بکوشند و به طور ویژه بانوان طلبه ما به این مساله کلیدی اهتمام بورزند.

کد خبر 1237794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha