قطعه قطعه شدن زمین های کشاورزی بلای جان اراضی گیلان

آیت‌الله فلاحتی قطعه قطعه شدن زمین های کشاورزی را بلای جان اراضی گیلان دانست و گفت: در گیلان زمین محدود است اما همین هم از طریق تقسیط، در حال نابودی است و کشاورزی استان را باخطر مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز( سه‌شنبه، ۱۵ آذر) در جلسه معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان کشاورزی گیلان با تاکید بر تعامل سازنده با نیروها، جهاد را سازمان متولدشده بعد از انقلاب اسلامی دانست و گفت: ادغام جهاد با سازمان کشاورزی موجب انضباط و ساماندهی شده و برکات فراوانی داشته است.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اکثریت کارمندان جهاد اکنون بازنشسته شده و یا در قید حیات نیستند، خواستار برنامه ریزی مناسب برای خانواده های جهادگران و سرکشی از آنان شد.


وی در ادامه گستردگی استفاده از شبکه های مجازی به ویژه با شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: شبکه های مجازی علاوه بر برخورداری از ظرفیت های بسیار، اما بلای جان شده و بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

فلاحتی استفاده از فضای مجازی به عنوان بستر آموزشی در ایام کرونا را بدون فرهنگ سازی عامل بسیاری از مشکلات دانست و تصریح کرد: در این مدت نتوانستیم فرزندان را کنترل کرده و آموزه‌های دینی، اسلامی را در آنان تقویت کنیم و دشمن از این موضوع بهره برداری کرد و امروز شاهد اتفاقات اخیر هستیم.

 

وی بر توجه به تولید تاکید کرد و با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید دانش بنیان گفت: در گیلان زمین محدود است اما همین هم از طریق تقسیط میان وراث و فروش به غیر در حال نابودی است و کشاورزی استان را باخطر مواجه کرده است.

 

وی تقسیط زمین را بلای جان تولید دانست و بیان کرد: با توجه به ایجاد بستر مناسب در آسیای میانه جهت صادرات محصولات کشاورزی باید تلاش کنیم تا تولید افزایش یابد.


فلاحتی با اشاره به مشکلات موجود در بنادر، عدم برخورداری از اسکله های مطلوب و عدم لایروبی را چالشی اصلی در پهلوگیری کشتی‌ها اعلام کرد.

 

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و مشکلات کمبود آب تصریح کرد: باید برای بهینه استفاده کردن آب تلاش شود و این امری ضروری است.


گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام کریم عاشوری به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان کشاورزی گیلان معارفه و از زحمات حجت الاسلام محمدرضا وحیدی نژاد قدردانی شد. 

کد خبر 1237918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha