تاثیر رهاشدگی و وادادگی رسانه را در اغتشاشات اخیر می بینیم/ لزوم آمادگی و قدرت مواجهه با جنگ شناختی دشمن

سعید امیرکاوه با بیان اینکه تاثیر رهاشدگی و وادادگی رسانه را در اغتشاشات اخیر می بینیم، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی بی در و پیکر تحت تاثیر فرهنگ غربی صحبت می کنند؛ این شبکه ها برای جامعه ما چارچوب درست می کنند و مواجهه و توجه گزینشی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر سعید امیر کاوه در کارگاه آموزشی «سـواد رسانه ای در جنگ شناختی و ادراکی» در آران و بیدگل گفت: در جنگ ۸ ساله تحمیلی علیه ایران بیش از 88 کشور دخالت داشتند دخالت داشتند و خسارت ۱۲۰۰ هزار میلیارد دلاری به ایران وارد شد و تعداد زیادی از جوانان ما به شهادت رسیدند، ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیمای قم با اشاره به جنگ شناختی اخیر دشمن علیه ایران اسلامی گفت: دشمن وقتی  در جنگ نظامی و اقتصادی به اهداف خود نرسید، وارد جنگ شناختی شد.

 

امیرکاوه ادامه داد: ما در شبکه های اجتماعی،  فضاهای جمعی، گروهی، مجازی و سازمانی با لفظ «کلام» سرکار نداریم، بلکه با «معنا» سر و کار داریم.

 

استاد رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: انسان‌ها تحت تأثیر معانی شان عمل می‌کنند و همه ما در ارتباطات انسانی اسیر معنا هستیم. هر فرد در جامعه با فرد دیگر تجارب مختلفی دارد، لذا در یک موضوع، معانی مختلفی را برای آن تفسیر و تبیین می کند.

 

سعید امیرکاوه ادامه داد: ما در روابط اجتماعی مان تجاربی را ایجاد کرده ایم و چارچوبی را شکل داده ایم و هر پیامی را در ارتباطات خود بر اساس آن چارچوب تحلیل و معنا می کنیم و دشمن از این قضیه استفاده کرده و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی در مقابل دولت ها و حکومت‌ها، ذهنیت و ارتباط مخاطبین خود را سامان می دهد.

وی با بیان اینکه تاثیر رهاشدگی و وادادگی رسانه را در اغتشاشات اخیر می بینیم، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی بی در و پیکر تحت تاثیر فرهنگ غربی صحبت می کنند؛ این شبکه ها برای جامعه ما چارچوب درست می کنند و مواجهه و توجه گزینشی می کنند.

 

استاد دانشگاه معارف اسلامی قم افزود: در این بستر فرزندان ما ذهنیت غربی را با ارزش های غربی می گیرند و در واقع فرزندان خود را بدون تمرین، سپر و آمادگی لازم به میانه میدان جنگ نرم دشمن فرستاده ایم.

 

امیرکاوه ادامه داد: رسانه همیشه به دنبال جذب مشتری بیشتر است، اما ما نتوانسته ایم در حوزه فضای مجازی درست عمل کنیم و از عوامل جذب رسانه بویژه عنصر هزل و شوخی در جاانداختن معانی و محتواهای خود استفاده کنیم.

 

این استاد دانشگاه افزود: ما نیازمند آمادگی و قدرت مواجهه با جنگ شناختی دشمن هستیم و وظیفه اصلی فرهنگ سازی و نقطه آغازین این حرکت، نهادهای حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش است.

 

کارگاه سـواد رسانه ای در جنگ شناختی و ادراکی با مشارکت کانون بسیج رسانه، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری آران و بیدگل و با حضور اصحاب رسانه، فعالان شبکه های اجتماعی، روابط عمومی ادارات و جمعی از مسئولان در سالن چهارم دی فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.

کد خبر 1237930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha