تئاتر مردمی بازگو کننده مشکلات جامعه است

ثقتی با بیان اینکه تئاتر مردمی بازگو کننده مشکلات جامعه است گفت: تئاتر مردمی نمی‌تواند نسبت به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشد، بلکه حال و روز جامعه در تئاتر مردمی بازگو می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا ثقتی امروز(سه‌شنبه، ۱۵ آذر) در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان که در سالن تئاتر شهر رشت برگزار شد با بیان اینکه هنرمندان انقلابی به پای هنر خود ایستاده‌اند گفت: سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان با حضور هنرمندان استان رقم خورد و از همراهی همه خانواده بزرگ نمایش استان قدردانی می‌کنم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری جشنواره امسال با حضور معنادار هنرمندان برای همیشه در اذهان می‌ماند، این حضور را موجب رسالت خطیر مسئولان فرهنگی در حمایت از گروه‌های نمایشی که برای اعتلای نام هنر استان هزینه داده اند، اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه ما میراث‌دار این اتفاق بزرگ در طول ۳۴ سال هستیم ادامه داد: تئاتر متعلق به مردم است و مردم باید نقش‌آفرین و صحنه‌گردان آن باشند.

 

ثقتی ادامه داد: تئاتر مردمی نمی‌تواند نسبت به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشد، بلکه حال و روز جامعه در تئاتر مردمی بازگو می‌شود.

 

وی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندان تصریح کرد: تئاتر می‌تواند یاری رسان خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندان باشد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام امور مربوط با تئاتر به اهالی تئاتر و انجمن مربوطه واگذار می‌شود تصریح کرد: رویکرد دولت واگذاری امور به مردم بر اساس سیاست‌های حاکم است.

 

وی با اشاره به مجموعه تئاتر شهر که ۱۷ سال تعطیل بود و هفته گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برپایی آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک افتتاح شد، گفت: بازگشایی این مجموعه به عنوان تئاتر شهر امری مبارک است و چهاردهمین شهر کشور در برخورداری از مجموعه‌ای ویژه تئاتر هستیم.

 

ثقتی افزود: این مجموعه کمک خوبی در رونق فضای تئاتر استان و ایجاد همدلی و وفاق میان اهالی نمایش است.

 

وی در ادامه برگزاری کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک را مورد اشاره قرار داد وگفت: گرچه این کنگره دارای نواقصی بو‌د اما جشنواره تئأتر خیابانی سردار جنگل، جشنواره سرود آوای جنگل و کنگره شعر میرزا در تقویم جشنواره‌های گیلان ثبت شد و سال آینده هم شاهد برگزاری این جشنواره‌ها خواهیم بود.

 

ثقتی در پایان با بیان اینکه هنر زبان مشترک همه آرا، افکار و اندیشه‌هاست حاطرنشان کرد: تئاتر گیلان همچون درخت تنومندی است که به راحتی می‌توان در سایه آن تنفس کرد و آن را به‌عنوان مرکز وفای و همدلی برگزید و برآنیم این درخت تنومند را با همه ساز و کارها در استان تنومندتر سازیم.

 

 

 

کد خبر 1237933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha