اجرای فاز دوم پروژه زیر ساختی در صحن باب القبله در آستان مقدس کاظمین + عکس

آستان مقدس کاظمین از اجرای فاز دوم پروژه زیرساختی در صحن باب القبله پس از پایان پروژه صحن باب المراد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، کارکنان مهندسی و فنی در آستان مقدس کاظمین با نظارت دکتر «حسن الشمری» دبیرکل این آستان به تلاش خود را برای اجرای فاز دوم پروژه زیرساحتی صحن باب القبله ادامه می دهند. این پروژه پس از پایان ساخت صحن باب المراد که به تمامی وسایل خدماتی مدرن مجهز خواهد شد، آغاز می شود.

این پروژه بخشی از پروژه های مهم عمرانی و توسعه دبیرخانه آستان مقدس کاظمین به شمار می آید.

 

مراحل تکمیل این پروژه شامل برداشتن سنگ فرش قدیمی، برداشتن سنگ مرمر و آغاز مرحله حفر مسیرها و زیرگذرهای جدید در باب القبله و اتصال آنها با زیرگذر صحن باب المراد است . این زیرگذرها دارای سیستم برق رسانیف سیستم روشنایی، سیستم خنک کننده مرکزی، سیستم آب اشامیدنی(OR)،سیستم آب باران، سیستم اطفای حریق، سیستم دوربین و سیستم صوتی است.

 

مرحله بعدی پروژه، کار در صحن قریش و سپس سنگ فرش کردن صحن شریف و ایوان‌ها با سنگ مرمر مرغوب است. این سنگ مرغوب در حرم مکی و مسجد النبی استفاده می شود. این سنگ مرمر توسط دوستداران اهل بیت از طریق «اتحادیه جهانی مسلمانان خوجه» به عنوان هدیه داده می شود.

 

دبیرخانه آستان مقدس کاظمین با توجه به برنامه های زمانی و مکانی متناسب با هر پروژه ای، پروژه های مهندسی و عمرانی را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 1237941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha