احداث موزه جامع، حق تمدن هشت هزار ساله دشت ورامین است

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث موزه جامع، حق تمدن هشت هزار ساله دشت ورامین است و راه اندازی این موزه را از طریق رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی مطالبه و پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، در دیدار رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین با ایشان گفت: دشت ورامین با تاریخ و فرهنگ هشت هزار ساله اش، نیازمند موزه ایی جامع برای نمایش دستاوردهای این تمدن دیرینه است.

 

نوش آبادی در این دیدار که به مناسبت روز مجلس برگزار شد، افزود: پژوهش های تاریخی و یافته های باستان شناسی در تپه های تاریخی ورامین، تپه فردیس و پوئینک قرچک، تپه شاه قلی و سفالین پیشوا، گواه صادقی بر این ادعا و درخواست است و می طلبد که همه ی مسئولین پای کار احداث موزه ورامین بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این موزه را از طریق رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی مطالبه و پیگیری خواهم کرد چون موزه تاریخ را حق تمدن بزرگ ورامین می دانم.

 

در این دیدار محمدرضا تاجیک رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین ضمن بیان گزارش عملکرد سه ماه تصدی خود، با اهداء تندیس برج مقبره تاریخی علاءالدوله، از دغدغه ها، تلاش ها و پیگیری های ایشان در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین تجلیل کرد.

کد خبر 1237976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha