اجرای نمایش آیینی « کبوتر زخمی » در روستای محمدآباد ابوزیدآباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از اجرای نمایش آیینی کبوتر زخمی در مهدیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) روستای محمدآباد ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه (س)، نمایش آئینی «کبوتر زخمی» در مهدیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای محمد آباد شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این نمایش در پنج پرده، با صحنه های مختلف و هیجان انگیز هنری با موضوع زندگی حضرت فاطمه(س)  به کارگردانی «سید ابوالفضل میرزایی »، نویسندگی «سعید عرب» و به تهیه کنندگی  »مرتضی محمدی» به مدت سه شب اجرا شد.

 

ضابطی ادامه داد: این نمایش، دارای نمایشنامه ای تاریخی – تحلیلی است که به شخصیت سیاسی و زندگی حضرت فاطمه(س) می پردازد و در این اثر نمایشی ۲۰ بازیگر در پنج پرده نمایشی به اجرای نقش می پردازند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر بویژه هنر نمایش در انتقال تاریخ اسلام، شیوه زندگی و الگوی شخصیتی ائمه معصومین(ع) و یاران با وفای ایشان برای انتقال به نسل نوجوان و جوان بسیار تأثیرگذار است.

 

سعید ضابطی در ادامه تصریح کرد: مصداق اهل بیت پیامبر(ص) در آیه تطهیر به اتفاق شیعه و سنی حضرت زهرا(س) بوده است. بر اساس این تطهیر ایشان همانند پدر و شوهر و فرزندانش؛ حسنین صلوات الله علیهم معصوم است و همه زندگی او می­ تواند الگوی مومنان قرار گیرد.

کد خبر 1238020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha