برپایی نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی در شیراز با حضور ۱۱۵ شرکت فعال

فرهادی گفت: هفدهمین نمایشگاه گلخانه، باغبانی، گل و گیاه و تجهیزات وابسته و هفدهمین نمایشگاه گیاهان دارویی با حضور ۱۱۵ شرکت فعال در نمایشگاه بین المللی فارس برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی فرهادی، امروز سه شنبه (۱۵ آذر) از برگزاری هفدهمین نمایشگاه گلخانه، باغبانی، گل و گیاه و تجهیزات وابسته و هفدهمین نمایشگاه گیاهان دارویی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: 115 شرکت فعال در حوزه گل، گیاه و گلخانه در این نمایشگاه در شیراز که از امروز در سایت نمایشگاهی فارس آغاز به کار کرده است، حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: از انجا که کشور ما دارای شرایط آب و هوایی مناسب و متنوع و آفتاب تابان، نیروی انسانی کار آمد و ارزان، منابع انرژی ارزان و همچنین منابع ژنتیکی بسیاری از گیاهان زینتی و گلخانه ای و گیاهان دارویی است از از مستعدترین مناطق جهان برای تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی هستیم.

وی با اشاره به محدودیت های استراتژیک در این بخش و محدودیت منابع آب و زمین اظهار کرد: لازم است در کشور ما برای بهره برداری بهینه از منابع و پیشرفت در تولید این محصولات به گسترش و ایجاد گلخانه های بزرگ روی آوریم و با برنامه ریزی و زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم.

فرهادی ادامه داد: به دلیل اهمیت نقش و جایگاه گل و گیاه و گلخانه، سالانه نمایشگاه های تخصصی کشاورزی و باغبانی به عنوان محلی برای رونمایی از آخرین دستاورد ها، تکنولوژی،  محصولات و خدمات این صنایع در سراسر دنیا برگزار می شود و شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس هم برای فراهم کردن بستر لازم برای معرفی آخرین دستاوردهای فنی و علمی و روش های نوین کشت، نگهداری و برداشت همراه با تبادل اطلاعات و تجربیات و بازاریابی بین تولیدکنندگان، متخصصان و بهره برداران به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی  گلخانه، باغبانی، گل و گیاه و تجهیزات وابسته به همراه هفدهمین  نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و صنایع وابسته اقدام کرده است.

وی اعلام کرد:  کلاس های آموزشی در سالن «بهار» با هدف آموزش آخرین روش های پرورش گل و گیاه و افزایش بهره وری باغات و توسعه گلخانه ها برای تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه ها برگزار می شود.

فرهادی تاکید کرد: علاقمندان می توانند پس از دریافت بلیط بازدید از وبگاه شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به آدرس  www.farsfair.ir از این عناوین نمایشگاهی بازدید کنند.

 

کد خبر 1238025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha