نکوداشت «آیت الله مناقب» حافظ قرآن و فقیه وارسته کاشانی برگزار شد

آیین نکوداشت حافظ قرآن و فقیه وارسته«آیت الله مناقب»، به میزبانی هیئت زینبیه کاشان در مسجد زینبیه ترک آباد کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، جلسه هفتگی قرائت قرآن هیئت احمدی زیارت سلطان امیر احمد دوشنبه شب همراه با نکوداشت حافظ قرآن و فقیه وارسته آیت الله سید حسین مناقب کاشانی، به میزبانی هیئت زینبیه کاشان در مسجد زینبیه ترک آباد کاشان برگزار شد.

 

دکتر سید مصطفی مناقب در این مراسم در خصوص اهمیت قرائت و تدبر در قرآن نکاتی را بیان کرد و در ادامه به ابعاد شخصیتی فقیه وارسته واستاد حوزه علمیه کاشان؛ مرحوم آیت الله سیدحسین مناقب (ره) پرداخت.

 

این استاد دانشگاه افزود: آیت الله مناقب با تفضل الهی و به دلیل استعداد و نبوغ فوق العاده در سن ۱۴ سالگی حافظ کل قرآن کریم شد به این صورت که قرآن را در مدت ۳۰ روز ماه مبارک رمضان( هر روز یک جزء) حفظ کرد.

 

دکتر مناقب ادامه داد: تربیت صدها شاگرد و طلبه به مدت حدود ۴۰ سال و مدرس سطوح عالی حوزه علمیه کاشان نمونه دیگری از مجاهدت علمی آن مرحوم بود به طوری که مرحوم آیت الله صبوری (ره)در مورد ایشان فرمود «مثل ایشان در حوزه علمیه کاشان خیلی کم داشتیم که تا این اندازه برای طلاب مفید باشند».

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: تقید به نماز جماعت اول وقت به ویژه نماز صبح در پایگاه اقامه نماز معظم له مسجد ترک آباد به مدت حدود چهل سال از برکات وجودی آن مرحوم بود و اهتمام خاص معظم له در رفع مشکلات و نیازمندی های مستمندان و رسیدگی به وضعیت معیشتی فقرا از دیگر خدمات خالصانه و ماندگار ایشان بوده است!

 

استاد مناقب ادامه داد: همچنین نشر احکام و معارف قرآن و اهل بیت در پایگاه اقامه نماز جماعت و سایر مجالس هیچگاه از یادها نمی رود.

 

دکتر مناقب در پایان با بیان خاطره ای از برخی شاگردان مرحوم آیت الله رضوی گفت: مردمی که برای سوالات قرآنی به آیت الله رضوی مراجعه می کردند، ایشان به جهت اشراف و تسلط مرحوم آیت الله مناقب آنان را به ایشان ارجاع می دادند و این نکته نشان از جایگاه قرآنی آن مرحوم دارد.
 

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان هم در این محفل، با تکریم از مرحوم آیت الله مناقب و تقدیر از ابتکار برگزاری این محفل از سوی هیئت امنای مسجد و هیئت زینبیه کاشان گفت: اینگونه جلسات در راستای منویات مقام معظم رهبری در پیشنهاد طرح میهمانی جلسات مساجد یک محل است.

 

سید عبدالرضا تولیت افزود: شایسته است مساجد و هیئات مذهبی محلات با حضور در جلسات یکدیگر و برگزاری مسابقات قرآنی ویژه نوجوانان و جوانان بتوانند حضور این عزیزان را در این محافل پررنگ‌تر و انس باقرآن را در جامعه نهادینه کنند.

 

در ادامه این جلسه مداح اهلبیت و برادر دوشهید حاج حسین صانعی به مدیحه سرایی و ذکر مناقب اهل بیت(ع) پرداخت و این مراسم با قرائت دعای ختم قرآن توسط مهندس ملکوتی شاد خاتمه یافت.


 

کد خبر 1238030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha