حمایت اوقاف آذربایجان شرقی از صنعت و تولید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از حمایت این نهاد از صنعت و تولید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» که با هیات همراه از یک کارخانه تولید قطعات کمک فنر واقع در شهرک صنعتی بعث در جاده تبریز-صوفیان بازدید کرد، ارتقای بهره وری، کمک به توسعه تولیدات داخل و اشتغال زایی جوانان کشور را یکی از اهداف اصلی اوقاف در سراسر کشور دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف در زمینه حمایت از تولید و اشتغال زایی، افزود: این شرکت که در عرصه موقوفات قائم مقام فراهانی واقع شده است، پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه فعالیت‌های خود دارد، لذا آماده حمایت از این کارخانه و سایر کارخانه‌های واقع در عرصه وقفی برای ارتقای شاخص‌های تولید داخلی هستیم.

عبداله زاده، مدیرعامل این شرکت نیز در ادامه اظهار کرد: شرکت پارت صنعت پایا آذر سپهر در سال ۹۲ با هدف تولید قطعات های‌تک خودرویی تاسیس شد. این شرکت که نخستین تولیدکننده قطعات کمک فنر خودرو در شمالغرب کشور است و طی ۱۰ سال گذشته تولیدکننده اصلی قطعات کمک فنر بوده و به دنبال توسعه فعالیت‌های خود است.

وی افزود: ظرفیت‌ روزانه این شرکت تولید ۲۰۰۰ قطعه است اما با یک شیب صعودی قرار است تا دو سال آینده به تولید ۲۰ هزار قطعه در روز برسد و عنوان تولیدکننده نخست قطعات کمک فنر کشور را کسب کند.

عبداله زاده گفت: تعداد ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و نزدیک به ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت کار می‌کنند که با توسعه شرکت و حمایت اداره کل اوقاف قرار است تا دو سال آينده تعداد شاغلان مستقیم به ۱۵۰۰ نفر افزایش یابد.

کد خبر 1238058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha