۴۷۳ دانشجوی مازندرانی آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفتند

درویشی گفت: از ابتدای سالجاری ۴۷۳ دانشجو به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران ۵۲ حرفه آموزشی را در ۸۷ دوره مهارتی طی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حسین درویشی، امروز چهارشنبه (16آذر) در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت، شانزدهم آذر روز دانشجو و با اشاره به اهمیت مهارت آموزی دانشجویان اظهار کرد: تردیدی نیست که یکی از دلایل گسترش بی حد و اندازه دانشگاه های کشور در سال های اخیر، موجب به تاخیر انداختن حضور جویندگان کار در بازار کار کشور است و حاصل این همه رشد، نرخ بیکاری بیش از 50 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: هم اکنون 70 ‌درصد از مهارت جویان کشور که به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می‌کنند، فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، به عبارتی این میزان مراجعه کننده نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با آموزشی کوتاه مدت می توانند به کار مشغول شوند.

وی در خصوص مهارت آموزی دانشجویان در سال 1401 گفت: تا کنون 23 مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه های استان ایجاد شده است و از ابتدای سالجاری 473 دانشجو 52 حرفه آموزشی را در 87 دوره مهارتی طی کردند.

درویشی در خاتمه بیان کرد: در صورتی که ساختار اقتصادی کشور مناسب جذب نیروی کار باشد، چه بسا جوانان ترجیح می دهند به جای هزینه‌های گزاف دانشگاه از طریق دوره‌های کوتاه مدت جذب بازار کار شوند. از اینرو آموزش فنی و حرفه ای از ارکان مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل های پایدار و باثبات محسوب می شود.

کد خبر 1238208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha