اهدای ۷۴ رأس دام توسط عشایر به ستاد اربعین در سال جاری

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان ورامین گفت: امسال عشایر به ستاد اربعین ۷۴ رأس دام اهدا کردند و عشایر در تمامی مراحل پشتیبان انقلاب و نظام بوده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) شهرستان ورامین صبح امروز و در حاشیه برگزاری مراسم همایش تکریم گله‌داران، شبانان و عشایر استان تهران که در شهرستان ورامین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مراسم تجلیل از  گله داران عشایر استان تهران به میزبانی ورامین برگزار شد‌ و عشایر استان تهران مهمان مردم دشت ورامین بودند.
وی گفت: بیشترین آمار عشایر استان تهران مربوط به ورامین می‌باشد، حدود ۵۳۰ خانوار عضو شرکت تعاونی عشایر شهرستان ورامین داریم که شهرستان ورامین ۱۵۰ هزار راس دام دارد، البته این دام در دشت ورامین شامل شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین افزود: حدود ۳۵۰۰نفر عضو بسیج عشایری سه شهرستان هستند که متمرکز در حوزه عشایری شهرستان ورامین می‌باشند و اقداماتی که ما در ارتباط با این عشایر انجام دادیم حدود ۸۳ تخته چادر عشایری بوده که با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان ورامین تقدیم عشایر عزیز شده است.
سرهنگ امینی بیان کرد: هر ساله کوچ عشایر را به منطقه لار داریم که حدود ۱۰ دستگاه آبگرمکن پنل خورشیدی که متعلق به سپاه شهرستان ورامین بوده است در اختیار این عشایر زحمتکش قرار دادیم تا آبگرم آنها را در منطقه لار تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: اکثر عشایر شهرستان ورامین به سلاح شکاری مسلح شده اند و همین جا جا دارد تشکر کنیم از عشایر خیر و زحمتکش که در کمک های مومنانه حدود ۷۵ راس دام را تقدیم کردند که توانستیم بیش از هزار قطعه گوشت گرم یک کیلو گرمی را تقدیم خانواده های کم بضاعت کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین گفت: عشایر در اربعین امسال هم ۷۴ راس دام را به ستاد اربعین اهدا کردند و دو واحد مسکونی برای عشایر روستاهای دمز آباد و طاهر آباد را بسیج عشایری با کمک خیرین تعمیر و مرمت کردند.

 

کد خبر 1238256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha