اتفاقات اخیر کشور، ضرورت حضور منسجم مساجد در جهاد تبیین را ثابت کرد

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان‌اینکه اتفاقات اخیر کشور اهمیت برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای جهاد تبیین در مساجد را نشان داد، گفت: مساجد همانطور که فارغ از سیاست‌زدگی، همواره در ترویج بصیرت سیاسی نقش‌آفرین بوده‌اند، در جهاد تبیین نیز موثر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین ابراهیمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد باید مرکز جهاد تبیین باشند، اظهار کرد: برنامه ریزی مسجدی ها در هر مناسبتی باید ناظر به جهاد تبیین باشد. 

 

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: شورای فرهنگی، بسیج و امام جماعت باید در هر برنامه ای حداقل یک موضوع تبیینی داشته باشند و به یکی از سوالات مردم در حوزه های اعتقادی و سیاسی و مرتبط با مسائل روز پاسخگو باشند.

 

وی اضافه کرد: اتفاقات اخیر در کشور اهمیت برنامه ریزی منسجم تر مساجد در حوزه جهاد تبیین را نشان داد موضوعی که باید با استفاده از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و با همراه کردن جوانان عملی شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: مساجد البته تاکنون نیز در حوزه جهاد تبیین به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اقدامات خوبی انجام داده اند ولی این کار باید به صورت نظام مند صورت گیرد.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: مساجد هیچ گاه غیرسیاسی نبودند و ضمن دوری از هرگونه سیاست زدگی، در ترویج بصیرت سیاسی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مطرح کرده اند، عملکرد قابل توجهی داشته اند. فعالیت در حوزه جهاد تبیین نیز در همین راستا است.

کد خبر 1238289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha