بیانیه آیت الله سیستانی درباره سفر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد

دفتر آیت الله سیستانی درباره سفر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دیدار با او بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دفتر مرجعیت عالیقدر عراق «سید علی حسینی سیستانی» بیانیه ای درباره سفر «میگل آنجل موراتینوس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر کرد.

در این متن آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله سیستانی صبح امروز(چهارشنبه 16 آذر 1401) از میگل آنجل موراتینوس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال کرد. آنجل موراتینوس مسئول تدوین برنامه اقدام سازمان بین المللی برای حمایت از اماکن مذهبی پس از حملاتی است که در سال های اخیر در مناطق مختلف جهان مورد هدف قرار گرفته اند.

آیت الله سیستانی توضیحات درباره این برنامه و اصولی که برآن استوار است، و تدابیر انجام شده درباره آن را شنید.

 

وی در این دیدار بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و جلوگیری از خشونت و نفرت و تثبیت ارزش‌های همبستگی مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف تاکید کرد.

مرجعیت عالیقدر عراق تاکید کرد که مصیبت‌ها و فجایعی که تعدادی از ملت‌ها و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان از آن رنج می برند، در نتیجه آزار و اذیت های فکری و مذهبی و سرکوب آزادی‌های اولیه و فقدان عدالت اجتماعی است. این مسئله در پیدایش برخی از جنبش‌های افراطی نقش دارد که از خشونت کورکورانه علیه غیرنظامیان استفاده می کنند و به مراکز دینی و مکان های باستانی و قدیمی متعلق به کسانی که از نظر فکر و عقیده با آنها متفاوت هستند، حمله می کنند.

 

آیت الله سیستانی بر لزوم پرداختن به پیشینه این پدیده ها که در هرشرایطی مردود و محکوم است، و تلاش جدی برای رسیدن به درجه ای از عدالت و آرامش در جوامع مختلف متناسب با کرامت انسان آن گونه که خداوند متعال آن را خواسته است، تاکید کرد.  این مسئله به کاهش فضای مساعد برای شیوع افکار افراط گرایانه کمک می کند.

مرجعیت عالیقدر عراق از تلاش های سازمان ملل متحد دراین زمینه تقدیر کرد و برای موراتینوس در انجام ماموریتش آرزوی موفقیت کرد .

کد خبر 1238303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha