عملیات اجرایی اولین طرح تولید لاستیک های فوق سنگین کشور در کرمان

پورابراهیمی گفت: پس از دو سال پیگیری مستمر و برگزاری نشست های مختلف در کمیسیون اقتصادی مجلس و مجموعه استان با همکاری بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور اولین پروژه تولید لاستیک های فوق سنگین در ایران در شهرکرمان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی، چهارشنبه(۱۶ آذر) از حضور وزیر صمت برای آغاز عملیات اجرایی این طرح خبر داد و گفت: استان صنعتی کرمان به لاستیک های فوق سنگین جهت ماشین آلات معدنی که نیاز به آنها تاکنون از طریق واردات انجام می شود در نشست مشترک با مدیران وقت شرکت های بزرگ مطرح و با توافقی که در اولین جلسه در کمیسیون اقتصادی انجام شد این مهم در دستور کار قرار گرفت.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: این طرح با مشارکت شرکت های بزرگ معدنی و شرکت های مرتبط با تولید لاستیک در کرمان نهایی شد و پس از پیگیری لازم صدور مجوزها و اخذ تخفیف زمین آب بعد از یک سال و نیم عملیات اجرایی آن صبح فردا با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان آغاز می شود.

 

 

وی ادامه داد: این شرکت جهت تولید سالیانه 30 هزار تن انواع تایر های فوق سنگین و معدنی رادیال در زمینی به مساحت 90هکتار در محدوده جغرافیایی بین مناطق سعدی و رباط کرمان واقع شده است.

 

 

پورابراهیمی تصریح کرد: این طرح برای حدود ۸۰۰ نفر اشتعال مستقیم و هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد و قرار است به مدت سه سال به بهره برداری برسد.

 

 

وی میزان سرمایه گذاری در این طرح را بیش از ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این پروژه مهم بخشی از ظرفیت اشتغال مورد نیاز منطقه اجرایی شود.

 

 

دکتر پورابراهیمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث تولید و اشتغال در کشور گفت: اولویت ما در بحث ملی و استانی ایجاد ظرفیت های تولید و اشتغال برای مردم به ویژه جوانان می باشد و هیچ موضوعی مهم تر از این نخواهد بود.

 

 

وی اعلام کرد: پس از اجرای موفق بزرگ‌ترین پروژه تولید سلول های خورشیدی که دو‌ماه قبل در کرمان شروع گردید تا پایان امسال بیش ٥٠ هزار میلیار تومان پروژه اقتصادی در شهرستان کرمان اجرایی می شود.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ضمن تشکر از استاندار کرمان در حمایت کامل از اجرایی شدن پروژه های اقتصادی مذکور گفت؛ همکاری مستمر دولت و مجلس نقش مهمی در اجرایی شدن این پروژها در شهرستان کرمان داشته است.

کد خبر 1238309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha