استاندار کهگیلویه و بویراحمد  از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار  بازدید کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار مراکز دانشگاهی، دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی و بخش خصوصی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در این نمایشگاه که دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان کهگیلویه و بویراحمد دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در معرض دید عموم قرار داده اند،۲۳ شرکت در قالب ۶۶ غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشته است.

 

هفته پژوهش امسال از ۱۲ آذر آغاز و تا ۱۸ این ماه ادامه دارد و در این مدت، سه روز آن به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار می پردازد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از غرفه های این نمایشگاه از نزدیک آخرین دستاوردهای پژوهشی استان را مورد بازدید قرار داد.

 

سیدعلی احمدزاده، با تبریک هفته پژوهش به جامعه پژوهشگران استان پژوهش و فنآوری را مسیر اصلی و زیربنای توسعه دانست و بر تقویت زیرساخت های پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و فناوری این استان تاکید کرد.

 

وی ابراز داشت: پژوهش و پژوهشگران باید همواره مورد توجه و حمایت متولیان امر و مسئولان اجرایی استان باشند و فعالیت های پژوهشی باید براساس نیاز استان بوده و شتاب بیشتری داشته باشد.

 

احمدزاده، هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن ایده های دانش بنیان، دستاوردهای پژوهشگران و محققین دانست و تصریح کرد: آسیب‌ شناسی و شناخت مشکلات حوزه پژوهش استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شناسایی محققان و پژوهشگران، مدیریت ها و نظارت بر فعالیت های پژوهشی و بهره گیری از ایده های پژوهشگران تاکید کرد و گفت: فعالیت های دانش بنیان، پژوهشی و فناوری پایه علمی دارند و سرآغاز و مسیری برای توسعه است و باید همه جانبه مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هفته پژوهش استان به لحاظ کمی و کیفی از شرایط خوبی برخوردار بوده و بیانگر، استعدادها، خلاقیت و توانایی علمی نخبگان استان است، تاکید کرد: مشکلات حوزه پژوهش و پژوهشگران شناسایی و مورد رسیدگی قرار گیرند.

 

احمدزاده با بیان اینکه، با تولید دانش‌بنیان زمینه تولید و اشتغال فراهم و رفاه مردم افزایش می‌یابد، تاکید کرد: دانشگاه ها زمینه ساز فضای فعالیت های دانش بنیان باشند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی زمین دیم با فناوری شما آبی می شود و محصول کشاورز باروری بیشتری پیدا کند این نشان دهند آن است که کار شما درست انجام شده و باعث راحت شدن زندگی مردم می شود.

 

وی یادآور شد: کشور آمریکا را در دنیا مهد علم می شناختند، اما امروز خیلی از کشورها خود را از آمریکا جلو انداختند و دیگر آمریکا قدرت نخست علمی جهان نیست.

 

احمدزاده با بیان اینکه در حوزه مخابرات نرم افزارهایی در یاسوج تولید می شود که در خارج از کشور خریدار دارد و این موضوع مایه مباهات و افتخار است، گفت: امروز امیداور کننده ترین کار این است که مردم ببینند جوانان ما چه دستگاه هایی را تولید کرده اند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دانشگاه ها باید فضا را برای کارهای دانش بیان فراهم کنند تا نخبگان بتوانند با آرامش خاطر نسبت به تولید و بهره برداری از طرح های خود اقدام کنند.

کد خبر 1238325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha