اجلاسیه‌های نماز دانش‌آموزی در شهرستان‌ها و مناطق کردستان برگزار می‌شود

نریمانی گفت: اجلاسیه‌های نماز دانش‌آموزی در شهرستان‌ها و مناطق کردستان به منظور جریان سازی فرهنگی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.

حجت‌الله نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز ( 15 تا 21 آذر ماه)، به تشریح ویژه برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس و مراکز دارالقرآن‌ها، برگزاری اجلاسیه‌های نماز دانش‌آموزی در شهرستانها و مناطق به عنوان پیش اجلاسیه استانی و کشوری به منظور جریان سازی فرهنگی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز از جمله برنامه‌های این هفته در استان است.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزی از هفته قرآن تا اسفند ماه سال جاری در مدارس و 16 آیین نمادین شهرستانی و یک مراسم استانی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های والای شهیدان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

 

 

نریمانی برگزاری کرسی تلاوت با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان قاری قرآن، دیدار با پیشکسوتان قرآنی و آغاز مسابقات قرآن بخش دانش آموزی را از دیگر برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز عنوان کرد.

 

 

وی یادآور شد: در سال جاری تعداد 108 هزار نفر از دانش‌آموزان استان با مراجعه به سامانه نورینو که به منظور برگزاری مسابقات قرآنی طراحی شده است، ضمن ثبت نام، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اند.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، گفت: بر اساس همین سامانه، برای دانش‌آموزان شرکت کننده کارنامه پرورشی صادر و دانش‌آموزان می‌توانند از امتیازات این بخش به ویژه حفظ قرآن کریم بهره‌مند شوند.

 

کد خبر 1238353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha