لزوم توجه به سبک زندگی فاطمی/ حیا و حجاب از جامعه گرفته نشود

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات جامعه، پیاده سازی سیره و سبک زندگی فاطمی است، گفت: امروز جامعه ما نیازمند تبیین اهمیت و ضرورت حجاب و حیا است و اگر حیا از جامعه گرفته شود همه چیز گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسن صباغیان شامگاه (۱۶ آذر) در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در زیرکوه اظهار داشت: تمام وجود حضرت فاطمه(س) در زمینه خدمت به اسلام و مردم صرف شد و ایشان دنبال ایثار، انفاق بودند تا گره از کار کسی باز کنند.

 

امام جمعه زیرکوه به لزوم توجه و پیاده سازی سبک زندگی فاطمی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر جامعه و سبک زندگی ما فاطمی شد قطعا همه مشکلات ما حل می شود و اگر در جلسه حضرت زهرا(س) بنشینیم ولی اندیشه و سبک زندگی ما زهرایی نشود فایده ای ندارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در روایتی آمده است که حضرت زهرا(س) خدا را به اشک های چشم حسن و حسین (ع) قسم می دهد که از تو می خواهم محبین و شیعیان ما را ببخشی.

 

حجت الاسلام صباغیان در ادامه گفت: آنچه حضرت زهرا(س) از ما امروز می‌خواهد که اجرایی کنیم بحث عمل به دستورات دین، ترک گناه، رعایت عفت و حجاب و حیای فاطمی است.

 

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه ما توجه به سيره فاطمی است، افزود: پرچمدار جهاد تبیین حضرت زهرا سلام الله علیها بودند و یکی از موضوعات مورد نیاز برای تبیین ضرورت دینی به نام حجاب و حیا است، که اگر حیا از جامعه گرفته شد همه چیز گرفته خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: چه بلایی سر جامعه اسلامی آمده بود که فاطمه سلام الله علیها آرزوی مرگ سریع داشت، شرایط طوری بود که اکثریت مردم به بی بصیرتی دچار شده بودند و حضرت نمی‌توانستند تحمل کنند.

 

حجت الاسلام صباغیان گفت: ایشان می دیدند و می شنیدند که مردم مدینه به امام جامعه و ولی خدا و سیدالاوصیا علی (ع) توجه نمی کنند حتی جواب سلام‌ علی علیه السلام را نمی‌دهند لذا به دل میدان برای دفاع از امامت و ولایت و دفاع از اسلام می زنند تا جایی که جان مبارکش را در سن جوانی برای یک هدف والا تر یعنی حفظ اسلام فدا می کند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1238361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha