کمک به معیشت عشایر با توسعه گیاهان دارویی و حمایت از صنایع دستی

ابیت گفت: اداره عشایر استان به منظور تأمین معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی، سه طرح جدید شامل گردشگری عشایر، توسعه گیاهان دارویی و احیای صنایع دستی را در استان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سعید ابیت با اشاره به حمایت از عشایر در حوزه اقتصادی در استان بیان کرد: جامعه عشایری در کنار جامعه شهری و روستایی نقش پررنگی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و در سنوات اخیر خشکسالی های متعدد و فقر مراتع سبب شده تا معیشت عشایر استان که بر مبنای دامپروری است، دچار مشکل شود.

 

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین ادامه داد: اداره عشایر استان به منظور تأمین معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی، سه طرح جدید شامل گردشگری عشایر، توسعه گیاهان دارویی و احیای صنایع دستی را در استان در دستور کار قرار داده است.

 

وی عنوان کرد: در بحث صنایع دستی 35 درصد صنایع دستی کشور و 40 درصد از تولید قالی توسط عشایر انجام می شود ولی متأسفانه این صنعت در استان مورد غفلت واقع شده است و در طرح احیای صنایع دستی، مقرر شده از طریق کارشناسان ملی و استانی صنایع دستی هر منطقه شناسایی شده و نسبت به احیای آن اقدام شود.

 

ابیت اعلام کرد: با مساعدت مدیرکل کمیته امداد قزوین، تفاهم نامه ای بین اداره عشایر و کمیته امداد منعقد شده و مقرر شده عشایر استان از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد بهره مند شوند، همچنین مقرر شده تا تولیدات عشایر توسط کمیته امداد خریداری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی هم وارد مذاکره شده ایم که از طریق این بخش تولیدات عشایر را مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین یادآور شد: با همکاری میراث فرهنگی مقرر شد در سطح استان رویدادهای توزیع و فروش محصولات عشایر در مناطق تاریخی استان و به صورت دوره ای برگزار شود.

کد خبر 1238370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha