اندیشکده های مجلس و دانشگاه باید در کشور شکل بگیرد

ایزدخواه با بیان اینکه گره های کشور با پیوند دانشگاه با مجلس باز می شود، گفت: اندیشکده های مجلس و دانشگاه باید در کشور شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، روح الله ایزدخواه شامگاه (16 آذر) در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند ضمن تبریک روز دانشجو با بیان اینکه امروز در کشور هیچ مسئله تک بعدی و یک تخصصی وجود ندارد، اظهار کرد: مسائل امروز کشور چند تخصصی و دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی مسائل اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، ملی و ... چند بعدی و تخصصی است، افزود: دانشگاه مخزن حل مسائل است و از طرفی مجلس و دانشگاه باید پیوند عمیقی پیدا کنند.

 

ایزدخواه با بیان اینکه مجلس ریل گذار نظار است و نقش نظام سازی و دانشگاه نقش معماری را دارد، اظهارداشت: امروز در کشور کمبود معماری اقتصادی و فرهنگی وجود دارد وگرنه خیلی از دستگاه‌ها برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نسبت سرمایه گذاری بانک به سرمایه ثابت اش طبق قانون باید 20 درصد باشد، افزود: امروز بانکی داریم که نسبت سرمایه گذاری بانک به سرمایه اش یک هزار و 230 درصد و بانکی دیگر 300 درصد است، اینها درحالی است که بانک باید حلال مسائل مردم باشد لذا جراحی بعدی باید در بانک باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک ها امروز از مردم پول شان را می گیرند و خود در سرمایه گذاری رقیب مردم می شوند، افزود: بانک پاسارگارد 85 درصد سرمایه اش را به شرکت های خود فقط در دو استان می‌دهد.

 

ایزدخواه با بیان اینکه دوران جزیزه ای کار کردن به اتمام رسیده است و اگر کسی بخواهد جزیزه ای کار کند خیانت کرده است، اظهارداشت: یکی دیگر از موضوعاتی که جزیره ای عمل کردن باعث بر زمین ماندن آن می ‌شود، موضوع قانون اسقاط خودروهای فرسوده است که اکنون بیش از 10 میلیون خودروی فرسوده در کشور داریم و طبق قانون باید اسقاط و نوسازی شوند اما چندین دستگاه درگیر آن است و جزیزه ای عمل کردن باعث شده که انچه باید محقق شود، نشود.

 

وی با اشاره به پیوند هرچه بیشتر دانشگاه و مجلس، گفت: امروز ضرورت بزرگی ایجاد شده که دانشگاه را به حاکمیت پیوند بزنیم و بهترین راه آن مجلس است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه با جامعه و عوامل واقعی صنعت و کشاورزی کم تعامل دارد، افزود: ایده سیاست گذاری می‌تواند از فضای اجرا در بیاید چون متکی به تئوری نیست.

 

ایزدخواه با بیان اینکه گره های کشور با پیوند دانشگاه با مجلس باز می شود، گفت: اندیشکده های مجلس و دانشگاه باید در کشور شکل بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1238373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha