لزوم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بیجار

قاسمی بر لزوم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان بیجار تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند همکاری همه متولیان و دستگاهها و نهادهای فرهنگی است.

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری شبستان از استان کردستان، احمدرضا قاسمی، در مراسم رونمایی از پوستر همایش امیرنظام گروسی که با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستان بیجار و اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان انجام شد، با اعلام حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اظهار کرد: حسنعلی خان امیر نظام گروسی یکی از شخصیت‌های بارز این منطقه بوده، وی علاوه بر شخصیت هنری، سیاستمدار و ادیب نیکنام دوره قاجار است.

 

فرماندار بیجار افزود: حسنعلی خان بر اثر استعداد و لیاقت ذاتی تقریباً از هفت سالگی بسیاری از علوم زمانۀ خود را فرا گرفت و توانست توجه اطرافیان را به خود جلب کند.

 

وی، در مورد شخصیت این نامدار خطه گروس بیجار بیان کرد: امیرنظام در کنار تدابیر سیاسی ـ نظامیش، شخصی صاحب ذوق، شعردوست، سخن‌شناس، ادیب، فاضل و از جمله نویسندگان و خوشنویسان چیره‌دست بود که در شیوه نگارش و انشاء خط روشی ابتکاری و منحصر به فرد به نام «شیوۀ امیرنظام» را برای خود برگزید. همچنین از وی دو اثر ارزنده ادبی به صورت مکتوب به نام‌های منشآت و پندنامه یحیویه به جای مانده است که هر کدام نمونه‌ای از کمال و پختگی و شیوه نگارش او می‌‌باشد.

 

کد خبر 1238473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha