دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پژوهش محور باشند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی نقش پژوهش در کارهای مختلف علمی و فرهنگی را به منزله داشتن شناخت قبل از هر اقدام عملی دانست و گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پژوهش محور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرا رسیدن ایام فاطمیه(س) به بیان شخصیت و الگوی تربیتی آن حضرت پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بسیار مناسب برای همه افراد جامعه به ویژه زنان و بانوان است، گفت: ابعاد مختلف وجودی ایشان و نقش‌های مختلف به عنوان دختر، همسر و مادر و همچنین حضور تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از ایشان یک الگوی کامل ساخته است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با اشاره به اهمیت موضوع حجاب و عفاف و ارتباط مستقیم این حوزه با شخصیتی مثل حضرت فاطمه زهرا(س)، تصریح‌کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بیشتر از گفتار با رفتارشان مبلغ حجاب و عفاف بودند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به برخی اظهار نظرها و پیشنهادات غیر تخصصی در حوزه حجاب و عفاف مثل مسدود کردن حساب بانکی افراد بی‌حجاب گفت: این کار خلاف حقوق شهروندی است.

 

وی ادامه داد: حجاب یک مقوله فرهنگی دینی وملی است و افراد غیر متخصص در مورد آن اظهار نظر نکنند.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه تجربه ثابت کرده است که اقدامات سلبی در حوزه حجاب و عفاف جواب نمی‌دهد و باید سراغ کارهای ایجاد برویم، افزود: بیشتر کشف حجاب‌ها از سر لجبازی است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد زنان و دختران جامعه به حجاب علاقه دارند، تصریح‌کرد: به جای افزایش هزینه بی‌حجابی باید زمینه برای تمایل به حجاب فراهم شود و رفع مشکلات اشتغال، مسکن، ازدواج و ایجاد رضایتمندی عمومی در جامعه تاثیر بسیار مثبتی در این امر دارد.

 

امام جمعه بندر آستارا با گرامیداشت روز پژوهش و فناوری، نقش پژوهش در کارهای مختلف علمی و فرهنگی را به منزله داشتن شناخت قبل از هر اقدام عملی دانست و اظهارکرد: باید مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پژوهش محور باشند تا بتوانند خوراک صحیح علمی را در اختیار  جامعه قرار دهند.

کد خبر 1238530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha