بازسازی ساختار فرهنگی با رجوع به مولفه های اصیل انقلاب اتفاق می افتد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بازسازی ساختار فرهنگی با رجوع به مولفه های اصیل انقلاب که کشور را از وادادگی و وابستگی برهاند، اتفاق می افتد.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد بازسازی ساختار انقلاب فرهنگی گفت: اگر می خواهیم بازسازی ساختار فرهنگی را فهم کنیم باید خود انقلاب را یک بار دیگر مطالعه کنیم. انقلاب مولفه های دقیقی داشت که جامعه را به پیش برد، مثلا انقلاب روحیه شهادت طلبی را به ایثار تبدیل کرد. آن مولفه ای که این روحیه را به روحیه ایثار تبدیل می کند، نرم افزاری بود که در دل انقلاب شکل گرفت و در جامعه ما اثرات خودش را گذاشت، آن نرم افزار از مسئولان انقلابی که رفتارهای انقلابی و اقدامات موثر انقلابی بود.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی می گوییم بازسازی ساختار فرهنگی منظورمان صرفا سخت افزار نیست بلکه بازسازی ساختار فرهنگی یعنی رجوع به مولفه های اصیل انقلاب که کشور را از وادادگی و وابستگی به نقاط پیشرفت و ارتقا جهت دهد.

 

وی افزود: این مولفه هایی بود که انقلاب اسلامی به واسطه آنها توانست جامعه تحت سلطه را به جامعه مستقل و رو به پیشرفت تبدیل کند، امروز نیز همان مولفه ها نیز در حوزه های مختلف ما باید نقش خودش را ایفا کند.

 

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حوزه فرهنگی دارای یک تمدن کهن و مجموعه ای از آرمان های بلند انسانی و اسلامی هستیم که از آنها غفلت کرده ایم. این مولفه ها باید یک بار دیگر به خدمت گرفته شود و نگاه ها به حوزه های تحولی در بحث فرهنگ بسیار حائز اهمیت است.

 

وی تصریح کرد: قرار است لایحه هفتم توسعه و بودجه 1402 تدوین و تصویب شود، باید مولفه های حوزه فرهنگی به صورت جدی در آن دیده شود چرا به هنرمندان، قهرمانان ورزشی بهای جدی داده نمی شود؟ چرا باید قهرمانان ورزشی باید در هزارتوی داشتن شغل و مسکن آواره باشند؟ مولفه های فرهنگی یعنی اینکه قهرمانان المپیک کشور را با نگاه دقیق برای کاری که انجام می دهند، تجلیل و تکریم کنید و بازسازی ساختارهای انقلابی و فرهنگی معنایش این است که یک بار دیگر سیمای انقلاب را در ارتقای شاخص های فرهنگی رشد دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی؛ انقلاب فرهنگ، تحلیل و گفت و گو، مباحثه و مناظره و کرسی های آزاداندیشی است و باید اینها در جامعه شکل بگیرد. همه باید بیایند حرفشان را بزنند؛ منتقدین، اساتید و پژوهشگران در فضای گفت و گویی و آزاداندیشی تحلیل و بررسی کنند. بازسازی ساختار فرهنگی یعنی یک بار دیگر بستر گفت و گوهای اسلامی و تمدنی و هویتی ما فراهم شود و دانشگاه ها به سمت راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و گفت و گوهای آزاد حرکت کنند.

کد خبر 1238665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha