آغاز ارائه آموزش های فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی شیراز

شهدوست شیرازی گفت: در نخستین روز از هفته حمل و نقل، آموزش های فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی شیراز با حضور استاندار آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، هادی شهدوست شیرازی، امروز شنبه (19 آذر) در یک نشست خبری از ارائه آموزش های فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی شیراز خبر داد و گفت: در نخستین روز از هفته حمل و نقل، آموزش های فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی شیراز با حضور استاندار آغاز می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: 500 مدرسه هدف مورد ارزیابی قرار گرفته اند و محتوای آموزشی مورد نیاز با توجه به گروه سنی، احصا و تهیه شده است و همچنین سه پارک ترافیک هم در کلانشهر شیراز خدمات آموزشی خود را مجددا آغاز کرده اند.

وی با اعلام برنامه های هفته حمل و نقل در شیراز اظهار کرد: برگزاری نشست با پلیس راهور استان و شیراز و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل، سرکشی به اهالی ناوگان حمل و نقل، پیاده روی خانوادگی، آغاز دومین مانور ترافیکی، برگزاری نشستی با حضور مدیران استانی و کشوری از این موارد است.

شهدوست شیرازی ادامه داد: برای برگزاری یک مانور دیگر تا پیش از ایام نوروز هم در شیراز در تلاش هستیم.

وی از افزوده شدن ٢٤ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی حمل و نقل شیراز در آخرین روز از هفته حمل و نقل هم خبر داد و گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ١٤٧ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که به تدریج به ناوگان اضافه می شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر حدود ٤٠٠ دستگاه اتوبوس در شیراز نیازمند بهسازی و نوسازی هستند و بیش از ٣٠ درصد ناوگان اتوبوسرانی نوسازی خواهد شد و تا پایان سال1403 برای نوسازی 500  دستگاه اتوبوس تلاش می شود.

وی اعلام کرد: 800 دستگاه فعال اتوبوس در سطح کلانشهر شیراز داریم و تا پایان سال 50 دستگاه اتوبوس نوسازی خواهند شد.

شهدوست شیرازی از آغاز ساخت ساختمان شماره گذاری شماره ٢ شیراز هم خبر داد و گفت:  این ساختمان در فضایی به متراژ 415 متر مربع در هفته حمل و نقل احداث می شود.

وی ادامه داد: برای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل، روز شنبه ٢٦ آذرماه جاری هم از سامانه هوشمند اتوبوسرانی تحت عنوان BMS رونمایی خواهد شد و از طریق این سامانه یک اپلیکشن در اختیار شهرندان قرار می گیرد و می توانند زمان حرکت و رسیدن اتوبوس در ایستگاه ها را مشاهده کنند که برای اولین بار در کشور شاهد انجام چنین کاری هستیم.

شهدوست شیرازی اضافه کرد: در بحث نظارت پلیس در بحث ترافیک هم پنج دستگاه خودروی پلیس مجهز به دوربین های ثبت تخلف ساکن کرده ایم که رونمایی می شود و 20 دستگاه پیام رسان هم در این هفته نصب خواهد شد و تنها کلانشهری هستیم که سیستم BMS به صورت آنلاین خدمات ارائه می کند.

شهدوست شیرازی با اشاره به اینکه فرآیند پیمانکاری سه پارکینگ مسقف شیراز به اتمام رسیده است، اظهار کرد: هوشمند سازی آنها توسط سه دوربین در این هفته آغاز می شود و به صورت یک اپلیکیشن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این پارکینگ ها در خیابان «نشاط»، «هدایت» و «طالقانی» قرار دارند.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا پس از 15 سال مطالعات جامع حمل و نقل شیراز به ثمر بشیند که در گام آخر قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان ماه جاری مصوبه را گرفته و اجرایی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: همچنین از مطالعات طرح ارتقای فرهنگ ترافیک کلانشهر شیراز برای نخستین بار در کشور رونمایی خواهد شد و برای نوروز ١٤٠٢ آماده شده ایم.

وی از در دست اقدام بودن چندین پروژه سرمایه گذاری از جمله سامانه سرعت سنج و اتوبوس های گردشگری در کلانشهر شیراز هم خبر داد و ادامه داد: برنامه راهبردی کاهش تصادفات کلانشهر شیراز تهیه شده است و با مصوبه شورا و ابلاغ استاندار فارس اجرایی می شود.

شهدوست شیرازی اضافه کرد: در بودجه ١٤٠١ کشور و در ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری و دهیاری ها بر پرداخت سهم شهرداری از محل جرائم رانندگی درون شهری تاکیده شده اما تا امروز ریالی به شهرداری ها واریز نشده است و از سال 95 تاکنون بیش از یکصد میلیارد تومان معوقه به ما پرداخت نشده است.

وی در خصوص دوچرخه های «بیدود» هم گفت: تمایل چندانی از سوی شرکت ندیده ایم و این هفته وارد مذاکره با 2 شرکت دیگر می شویم و همچنین یکی از شرکت های دانش بنیان، یک شرکت زیر مجموعه صنایع الکترونیک شیراز و نمایندگی دوچرخه برای تشکیل یک کنسرسیوم برای خودکفایی دعوت کرده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به نصب QRCode خوان در تاکسی ها هم گفت: این کار بعد از 15 سال مطالعات به ثمر می نشیند و 2 رونمایی خواهیم داشت که اول رونمایی از مطالعات طرح ارتقای فرهنگ ترافیک شهر شیراز و برنامه مدارس و سپس رونمایی از ITS  است.

وی ادامه داد: ثبت سامانه سرعت سنج و استفاده از اتوبوس های گردشگری را راه اندازی خواهیم کرد و در بحث LEZ  قراردادی داشتیم که 33 پایه نصب کرده و اعلام انصراف کرده است که نوسانات نرخ عرض علت آن بود و فسخ یک قرارداد و انعقاد قرارداد جدید هم کار زمان بری است اما برآوردها انجام شده است و کارهای عمرانی و فیزیکی را خودمان انجام خواهیم داد تا شرکت جدید بیاید و نصب دوربین را انجام دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: سه مرکز سیار معاینه فنی در دستور کار است که در مبادی ورودی شهر باید این مراکز ایجاد شود و 196 دستگاه گازسوز داریم که دچار معضل است.

وی در خصوص پرداخت کرایه ها هم گفت: مردم کرایه 20 درصد قیمت تمام شده را که پای شهرداری در می آید، پرداخت می کنند و این رقم در حوزه مترو، هفت درصد است و به ظرفیت کامل خط یک مترو نرسیده ایم و همچنین در همین ایام فاز 2 خط 2 مترو را از میدان «گاز» به سمت «کلبه» اجرا خواهیم کرد و تا پایان امسال خط 2 از «قهرمانان» به سمت میدان «امام حسین (ع)» را با سه ایستگاه اجرا خواهیم داشت و خط سه و یا امتداد خط یک را از ایستگاه های آن آغاز ساخت کنیم.

شهدوست شیرازی تصریح کرد: برخی خطوط اتوبوسرانی با مترو همپوشانی دارد که نمونه آن اتوبوس میدان «نمازی» تا میدان «شهدا» است که مترو همین مسیر را پوشش می دهد و می توان این مسیر را حذف کرد.

وی افزود: از ابتدا مسائل و مشکلاتی وجود داشته و دارد و از اردیبهشت ساماندهی را پیگیری کردیم ولی متولی ما نیستیم و شهرداری در تعیین نرخ و معرفی شرکت را باید انجام دهد و بحث های مشوقی هم برای تاکسی هایی که سرویس باشند، اجرا کردیم اما برخی مدارس طرح آدرس را رعایت نکردند.

شهدوست شیرازی اعلام کرد: کل سرویس مدارس سال آینده زیرمجموعه حمل و نقل و ترافیک قرار می گیرند.

کد خبر 1238681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha