سونامی رسانه ای و مبنای اجتماعی تحولات اخیر در کشور

منزوی با تاکید بر اینکه در وقایع اخیر با یک سونامی رسانه ای مواجه بودیم، گفت: تفاوت عمده اتفاقات اخیر با اتفاقات سال‌های گذشته مبنای اجتماعی آن است.

مصطفی منزوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص وقایع اخیر در کشور گفت: وقایع اخیر در ایران نشان دهنده یک جنگ تمام عیار در تقابل سبک زندگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی غربی است.


فرمانده حوزه ادارات کل و جانشین سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تفاوت عمده اتفاقات اخیر با اتفاقات سال‌های گذشته مبنای اجتماعی آن است، تصریح کرد: از خصوصیات وقایع اخیر استفاده از شعارهای ساختارشکنانه و حرکت اغتشاش‌گونه بود.



منزوی با بیان اینکه نکته شاخص اغتشاشات اخیر استفاده از رسانه در ابجاد، شکل‌دهی، جهت‌دهی و استمرار اتفاقات است، تصریح کرد: استفاده از تکنیک های عملیات روانی مثل بزرگ نمایی وقایع کوچک، کوچک نمایی وقایع بزرگی مثل راهپیمایی سراسری 13 آبان، استفاده از دروغ و فریب و بازنمایی رسانه‌ای چند ده برابری با استفاده از ابزارهای فضای مجازی از خصوصیات مهم این وقایع بود.



جانشین سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه در وقایع اخیر با یک سونامی رسانه ای مواجه بودیم، تصریح کرد: راهبرد اصلی دشمن، بازی با خون مظلومان در فضای مجازی است.



وی جهاد تبیین را تنها راه مبارزه با جریانات اخیر و مقابله با اغتشاشگران دانست و اظهار کرد: دشمن با تمام توان برای مقابله با اعتقادات و تمامیت ارضی ایران، شمشیر را از رو بسته و جز به تجزیه ایران رضایت نمی دهد.



منزوی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش شبکه های اجتماعی سبک زندگی در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: نداشتن سواد فضای مجازی، عدم آگاهی و شناخت نسبت به فیک نیوزها (خبرهای دروغ)، بازی‌های هیجانی خارج از سن و دسترسی آسان به فضای مجازی برای فرزندان از عوامل مهم شکل گیری این اغتشاشات است.


 

کد خبر 1238685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha