افزایش تعداد موارد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا در کاشان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از افزایش تعداد موارد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و عوارض این بیماری در این مرکز خبر داد.

سید امیر مسعود فرزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: تعداد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و عوارض آن در منطقه کاشان نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته است.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: ظرفیت بستری کودکان در بخش اطفال این بیمارستان تکمیل شده است که با توجه به افزایش مراجعه و شدت بیماری در گروه های سنی کودکان ، تعدادی از تخت های بستری بزرگسالان به بستری این بیماران اختصاص یافته است.

 

فرزادفر در ادامه گفت: موارد ابتلا به آنفولانزا به طور قابل توجهی بالا رفته و این نشان می‌دهد که با سرعت بسیار زیادی در حال رفتن به سمت درگیری در سنین کودکان زیر ۱۲ سال هستیم.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: اینکه میزان درگیری بیماری به چه میزان خواهد بود به بسیاری از عوامل از جمله به رفتار مردم و اینکه چه قدر حضور افراد در دورهمی‌ها و تجمعات ادامه پیدا کند، وابسته خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه بیشتر علائم و نشانه‌های شایع این نوع بیماران شامل تب بالای (۳۸ درجه سانتیگراد)، لرز، درد عضلانی، تعریق، سردرد، سرفه خشک و مداوم، خستگی، ضعف ، دل درد، استفراغ و گلودرد است، افزود: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی با تجویز پزشک معالج ، ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

کد خبر 1238707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha