برداشتن محدودیت های بانکی، مهم ترین راهکار در رفع موانع تولید است

فرماندار شیروان گفت: مدیران بانک ها با برداشتن محدودیت های بانکی به لحاظ شرایط قانونی، می توانند راهگشای موانع تولید باشند.

دولت اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در شهرک های صنعتی، یکی از راه های افزایش اشتغال و رونق اقتصادی است که می تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرستان داشته باشد.

 


فرماندار شیروان با بیان اینکه تشکیل مستمر و فعال جلسات این حوزه قطعا در افزایش اشتغال و رفع بیکاری موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مدیران حداکثر توان خود را در جهت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال انجام دهند.

 

اسماعیل زاده عنوان کرد: حضور واحدهای صنعتی و تولیدی در جلسات باعث طرح مشکلاتشان از قبیل؛ درخواست سرمایه در گردش، بدهی معوق بانکی با حضور دستگاه های خدمات رسان و متولی، مشکلات آن ها چاره اندیشی و حل می شود.

 

فرماندار شیروان با اشاره به افتتاح واحدهای تولیدی اخیر شهرستان گفت: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در احیاء واحدهای تولیدی و راکد داشته و همیشه در صحنه و محل کار حضور میدانی و قوی داشته که اقدامات خوبی در دست اجراست.

 


اسماعیل زاده افزود: هدف اصلی از احداث چنین واحدهای تولیدی فراهم کردن زمینه تولید و اشتغال و استفاده از توانمندی و نیروهای بومی و جوان است که امید است با احداث چنین کارگاه ها و واحدهای تولیدی بتوانیم در بحث اشتغال به جایگاه خوبی دست یابیم.

 

شهرک صنعتی این شهرستان با بیش از ۳۵۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خراسان شمالی، ۶۷ واحد صنعتی دارد که از این تعداد ۳۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۹۳۰ نفر فعال، ۲۴ واحد غیرفعال و راکد و ۶ واحد نیمه فعال است.

 


این شهرستان دارای ۲۵ واحد تولیدی غیرفلزی، سه واحد تولیدی فلزی و ۱۸ واحد معدنی است که با توجه به شرایط فعلی کنونی اینک ۳۰۰ نفر در ناحیه صنعتی امیرآباد و شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

 


شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که کارخانه قند و الیاف شیروان از بزرگترین واحدهای صنعتی در خراسان بزرگ بود.

کد خبر 1238714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha