افتتاح کتابخانه تخصصی برای دختران مسجدی

کتابخانه تخصصی «مشکات» ویژه دختران در رده‌های سنی نونهال، کودک و نوجوان با همکاری کانون فرهنگی‌هنری و واحد خواهران مسجد شهدای کربلای دزفول افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به همت واحد فرهنگی خواهران مسجد «شهدای کربلا» در شهرستان دزفول کتابخانه «مشکات» برای دختران در رده های سنی نونهالان و کودکان و نوجوانان مسجد و محله و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه اندازی شد.

 

هدف کلان و بلندمدت از این طرح، ایجاد کتابخانه تخصصی حضرت زهرا سلام الله علیها و پاسخ به مسائل مورد نیاز جامعه دختران است.

 

 

 

 

حجت الاسلام «مصطفی محجوب»، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «شهدای کربلا» با اعلام آغاز به کار کتابخانه «مشکات»، اظهار کرد: انس با کتاب سیره بزرگان ما است، بزرگانی که قصه این انس‌شان در کتاب «عشاق الکتاب» آمده است.

 

وی تصریح کرد: برای مثال مرحوم علامه حسن‌زاده آملی می فرمود: اگر خداوند متعال بخواهد فردای قیامت برای من عذابی در نظر بگیرد، کتابخانه ای درست کند و به من اجازه ندهد نزدیک کتاب های آن شوم! یا امام خمینی(ره) علی رغم مرجعیت و رهبری انقلاب، شخصا 86 جلد کتاب نوشته اند؛ این سیره علما و بزرگان به خوبی ضرورت انس بچه های مسجد با کتاب و کتابخوانی را ثابت می کند.

 

 

 

 

حجت الاسلام محجوب در پایان با بیان اینکه مانوس کردن جامعه دختران کشور با کتاب آنهم در فضای معنوی مسجد بر آینده جامعه آثار مثبت تربیتی دارد، خاطرنشان کرد: کتابخانه مشکات در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) با حضور مربیان و متربیان فعال در کانون های دخترانه‌ی طهورای مسجد شهدای کربلا افتتاح شد.

 

 

کد خبر 1238735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha