گشایش نمایشگاه نقاشی «رؤیای رنگ » در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از گشایش نمایشگاه نقاشی«رؤیای رنگ » اثر دو بانوی هنرمند آران و بیدگلی در اقامتگاه سنتی توریستی شاسوسای این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین نمایشگاه نقاشی دکوراتیو با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان و مسئولان محلی در اقامتگاه سنتی توریستی شاسوسا آران و بیدگل گشایش یافت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در این آئین افزود: این نمایشگاه با عنوان «رؤیای رنگ» مجموعه ای از ۳۰ تابلوی نقاشی با خلاقیت های هنری دو هنرمند بانوی نقاش این شهرستان «صدیقه خادم جعفرآبادی» و «خدیجه رهیده» با تکنیک تکسچر، آکرولیک و  ورق طلا برگزار شده است.

 

ضابطی گفت: امروز شاهد خلق آثاری از بانوان هنرمند هستیم که نشان از پویایی و کیفیت کار هنرمندان این عرصه است و این نمایشگاه در راستای اهداف فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ و هنرهای ایرانی، اسلامی، معرفی استعدادهای هنری و نقش حمایتی از هنرمندان دائر شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به نقش هنر در معرفی شهرستان و جاذبه های گردشگری و لزوم توجه به اقتصاد هنر برای حمایت از جامعه هنری اظهار داشت: سیاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با مشارکت بخش خصوصی به ویژه اماکن و اقامتگاه های بوم گردی و سنتی شهرستان است تا با این رویکرد، هنر و فرهنگ گردشگری به عنوان دو ابزار برای معرفی و شناساندن جایگاه هنر و ظرفیت های موجود شهرستان آران و بیدگل در این حوزه نقش آفرینی کند.

 

ضابطی با تاکید بر لزوم فراگیرشدن فرهنگ مشارکت برای توسعه فرهنگی هنری، تصریح کرد: فضای مشارکت مردمی و مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان فراهم است که باید از آن بهره ببریم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: نمایشگاه نقاشی « رویای رنگ » از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ آذر ماه ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ در اقامتگاه سنتی توریستی شاسوسا واقع در آران و بیدگل،  میدان ابریشمچی، بلوار ویگل، جنب بیمارستان ثامن الحجج پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر 1238750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha