عدم اجرای پروژه‌های همسو با سند آمایش سرزمین از چالش های بزرگ ایلام‌ است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم اجرای پروژه‌های همسو با مفاد سند آمایش سرزمین از چالش های بزرگ ایلام‌ است، گفت: خروجی بازدیدهای میدانی کمیسیون‌های مجلس برای مردم ملموس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، علی اکبر بسطامی  در نشست تخصصی کشاورزی استان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات شهید رجایی اظهار کرد: سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف شناخت ظرفیت های کشاورزی استان و باتوجه به تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای بهبود شرایط کشاورزی استان صورت گرفته است.

 

وی، وجود ریزگردها، خشکیدگی درختان بلوط و عدم اجرای پروژه‌های همسو با مفاد سند آمایش سرزمین را از مشکلات چالشی ایلام‌ برشمرد و از دولت خواست در بحث مسئولیت های اجتماعی که برای مردم استان چالش های جدی ایجاد کرده است، ورود کند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال به علت جانمایی غلط سد سیمره برخی مناطق استان همچون دهستان عرب رودبار بیش از ۱۵ سال است با مشکلات و سردرگمی مواجه هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

 

بسطامی گفت: استان ایلام با وجود ظرفیت‌های کلان دچار مشکل و چالش‌های جدی است، انتظار می‌رود خروجی بازدید میدانی نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس و حضور دیگر کمیسیون‌ها از جمله انرژی و اجتماعی برای مردم ملموس باشد که از جمله آن‌ها اجرای مسئولیت‌های اجتماعی حاصل از آلودگی‌های زیست محیطی در استان ایلام توسط شرکت‌های نفت و گاز فعال است.

کد خبر 1238769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha