کتاب هویت ساز و شاکله ذهنی یک فرد را شکل می‌دهد

امیریان فارسانی بابیان اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست گفت: کتاب هویت ساز و شاکله ذهنی یک فرد را شکل می‌دهد لذا نیروی انسانی می‌تواند روند یک تاریخ را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری افشین امیریان فارسانی شامگاه شنبه (۱۹ آذر) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کتابخانه های عمومی استان که در آموزش و پرورش برگزار شد، بابیان اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، کتاب را هویت ساز و شاکله ذهنی یک فرد عنوان کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی می‌تواند روند یک تاریخ را تغییر دهد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، مفاد این تفاهم نامه را دغدغه مشترک آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها نسبت به آینده‌سازان جامعه دانست.

 

امیریان افزود: دانش آموزان ما ضعف مطالعه دارند که بخشی از این ضعف به خود ما به عنوان والدین و معلمین بر می‌گردد چون ما ارتباط خوبی با کتاب نداریم و فضای مجازی نیز بیشتر به دورکردن ما از کتاب کمک کرد؛ فضای مجازی جذاب و پرچالش است و میزان این آسیب برای افرادی که از کودکی به صورت زیربنایی به کتاب انس دارند به مراتب کمتر بوده است.

 

وی اظهار داشت: آنچه در تفاهم نامه آمده دغدغه مشترک ما و شما نسبت به آینده‌سازان جامعه است، باید با انجام کارهای تشکیلاتی، دست در دست سایر دستگاه ها پرچم کتابخوانی را به اهتزاز در آوریم و عرصه عملیاتی خوبی را کنار این تفاهم نامه تعریف کنیم، داشته ها و کمبودها را احصا و آیین‌نامه اجرایی ذیل تفاهم‌نامه تنظیم نماییم و با تشکیل کارگروه مشکلات را مورد پیگیری قرار دهیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست گفت: کتاب هویت ساز و شاکله ذهنی یک فرد را شکل می‌دهد لذا نیروی انسانی می‌تواند روند یک تاریخ را تغییر دهد پس نیروی انسانی آگاه و مجهز به صلاح علم و مأنوس با کتاب می‌تواند تاریخ درخشان یک کشور رقم بزند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه احمد فرهادی بابادی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و تشکر از همکاری ‌های آموزش و پرورش گفت: در اکثر مناطق استان کتابخانه وجود دارد و در مناطق فاقد کتابخانه نیز تلاش کردیم زمینه دستیابی به امکانات کتابخانه‌ای را برای مردم فراهم کنیم ولی برای استفاده بهینه از این امکانات و رسیدن به نتیجه مطلوب که همان کتاب‌خوان کردن قشر دانش‌آموز است باید به عنوان ید واحده عمل کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تعامل با آموزش و پرورش هستیم هم کتابداران در مدارس حضور دارند هم دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها و حمایت از نویسندگان مولف نیز بخشی دیگر از این تعاملات خوب است.

 

وی به فعالیت کتابخانه‌ ها به عنوان باشگاه فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: کتابخانه‌ها از بحث صرف امانت کتاب خارج شده‌اند و با اجرای برنامه‌های متنوع در موضوعات و سرفصل‌های مختلف سعی کرده‌ایم بار دیگر مردم به دامن پرمهر یار مهربان برگردانیم و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با بسیاری از دستگاه‌ها نیز در راستای همین هدف است.

 

خاطرنشان می شود: این تفاهم نامه با هدف برنامه ریزی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین فرهنگیان و دانش آموزان، ایجاد عادت به مطالعه در بین دانش‌آموزان و برانگیختن ذوق مطالعه در آنها، ایجاد مهارت خواندن در دانش ‌آموزان و تعمیق و تقویت فرهنگ مشارکت ‌های بین بخشی به امضا رسید.

 

کد خبر 1238817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha