طرح فرهنگی  نسیم رحمت و وحدت رمشک با حضور قاریان اهل تشیع و تسنن پایان یافت

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دمی در محضر قرآن در شهر رمشک با حضور قاریان منطقه ای و استانی اهل تشیع و تسنن پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، محفل انس با قرآن کریم از سری برنامه های فرهنگی شهر رمشک با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مدرسه برکت مرکز شهر برگزار شد. 

 

«بهرام مسلمی مهنی» در این آئین عدالت محوری را اولویت برنامه های دولت سیزدهم دانست و گفت: این مهم در راس امور برنامه های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تلاش داریم در کلیه بخش ها و روستا ها برنامه های فرهنگی متفاوتی را برگزار کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: پس از چندین مرحله بازدید و دیدار با مسئولان شهر رمشک مقر شد برنامه نسیم رحمت در این شهر با محوریت اشتراکات فرهنگی برگزار شود.

 

وی با اشاره به اتحاد برادری و برابری بین مسلمانان افزود: قرآن کریم همواره به اتحاد بین مسلمانان تاکید کرده و احادیث بسیاری در خصوص وحدت بین مسلمان روایت شده است.

 

مسلمی مهنی با تاکید بر این که باید مراقب توطئه دشمن باشیم، تصریح کرد: دشمن با برنامه ریزی می خواهد بین مسلمانان تفرقه بیاندازد ما با اتحاد خود نباید اجازه دهیم که دشمن به هدف شوم خود دست یابد.

 

حجت الاسلام «احمدی مقدم» در این مراسم، قرآن کریم را دوای درمان دردهای بشر دانست و گفت: قرآن نازل شده تا انسان را از گمراهی نجات دهد اگر می خواهیم برنامه های فرهنگی ماندگاری انجام دهیم باید نیت رضای خدا باشد چرا که در دل ها و ذهن ها می ماند.

 

امام جمعه موقت قلعه گنج خاطرنشان کرد: توجه به قدرت الهی، اخلاص، الطاف و خواست خداوند و توجه به ماندگاری کار موجب می شود تا امورات ما برای خداوند و رضای خداوند انجام شود.

 

«مولوی حسن رمشکی» در این مراسم، گفت: ما در پرتو قرآن کریم آینده روشنی خواهیم داشت و توجه به قرآن موجب می شود تا جامعه ای قرآنی داشته باشیم.

 

امام جمعه اهل سنت رمشک با اشاره به این که در عصر حاضر برخی از جوانان ما از قرآن و دستورات آن فاصله گرفته اند، اظهار کرد: از افراد توانمند تقاضا داریم که فرهنگ قرآن را در بین جوانان ما ترویج دهند.

 

وی تصریح کرد: هنگامی جامعه ما به معنای واقعی، اسلامی است که فرمایشات پیامبر اکرم (ص) را سرلوحه کارها قرار دهیم.

 

مولوی حسن رمشکی با اشاره به مشکلات شهر رمشک، ابراز کرد: در منطقه رمشک مدارسی که ۲ دوره آموزشی را پوشش می دهند به معلم نیاز دارند تقاضا داریم که مسئولین به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

 

گفتنی است؛ محفل انس با قرآن کریم با همکاری موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن و با حضور مدیر آموزش و پرورش قلعه گنج، مولوی حسن رمشکی امام جمعه اهل تسنن، معاون فرماندار قلعه گنج، جامعه دانش آموزی و مردم برگزار شده و در پایان نیز از قاریان و حافظان  تجلیل شد.

کد خبر 1238827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha