بلوغ فکری نوجوانان در جریان طرح نهضت بازگشت به مساجد تقویت می شود

سردار حیدرنیا با اشاره به نگاه رهبرمعظم انقلاب به جایگاه نوجوانان و جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تقویت جایگاه بلوغ فکری نوجوانان در جریان طرح نهضت بازگشت به مساجد تبیین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، رهبرمعظم انقلاب در یازدهم آبان ماه سال جاری خطاب به نوجوانان فرمودند: « «جوانِ امروز، بر خلاف نوجوان قدیم، یک عنصر بالغ و عاقل است، یک عنصر خردمند است. زمان ما این جوری نبود؛ من به شما عرض می کنم. من خودم را می گویم؛ قضیّه‌ی بیست‌وهشتم مرداد وقتی اتّفاق افتاد، ما به سنّ بعضی از شماها مثلاً فرض کنید چهارده پانزده سالمان بود؛ یک شبحی از قضایا جلوی چشممان بود، [امّا اینکه] دقّت کنیم که چه کسانی هستند، چه عناصری هستند، این طرف چه کسی است، آن طرف چه کسی است، هدف چیست، چرا می کنند، نه، اینها را ملتفت نبودیم. نوجوان امروزی این جوری نیست؛ نوجوان امروزی فکر میکند، تحلیل می کند، تحلیل را درست می فهمد، نکاتی به نظرش می رسد، جوان امروزی اهل تحلیل است؛ این خیلی نکته‌ی مهمّی است، این خیلی قابل توجّه است. بچّه‌های ما و جوان های ما حرف دارند و این خاصیّت انقلاب اسلامی است.»

 

مخاطب رهبرمعظم انقلاب در این سخنان در مرحله نخست نوجوانان، سپس متولیان و کارشناسانی هستند، که در محیط های آموزشی و پرورشی با آنها ارتباط دارند؛ در این میان یکی از بسترهای موثر در رشد و بالندگی نوجوانان، حضور پرشور و شایسته آن ها در جوار مسجد است به ویژه آنکه متناسب با شعار نهضت بازگشت به مساجد این مهم معنایی عمیق تر پیدا می کند. 

 

تقویت جایگاه بلوغ فکری نوجوانان در جریان طرح نهضت بازگشت به مساجد

 

علی رضا حیدرنیا طی نشستی در پاسخ به اهمیت جایگاه نوجوانان و فعالیت آنان در نهاد مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حضور نوجوانان در نهاد مسجد در قالب فعالیت پایگاه های بسیج و یا کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بسترهای رشد فکری و ایمانی است. 

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز افزود: اینکه نوجوانان با قبول مسئولیت در نهاد مسجد، مجری برنامه های فرهنگی هنری باشد و یا خود او در این جریان آموزش ببیند می تواند از نوجوان یک عنصر مفید کارآمد و کاربلد بسازد. 

 

به گفته وی، رهبرمعظم انقلاب به خوبی ترسیم شخصیتی نوجوانان و به ویژه جوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب همچنین در سخنان اخیر خویش بیان کردند که این مطلب بیانگر ابعاد بیشتر جایگاه فکری و تأثیرگذار آنان است. 

 

عضو ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: هم اندیشی و همراهی نوجوانان مسجدی در قالب اجرای طرح مواسات و همدلی، برپایی اردوهای معرفتی، حضور در ویژه برنامه هایی مانند راهیان نور از دیگر شاخص های فعالیتی نوجوانان است. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1238828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha