انجام عمل خیر در زمان خود ارزشمند است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انجام عمل خیر در زمان خود ارزشمند است، وقتی به کار خیر زمان می‌خورد شعله انجام آن کم فروغ شده و بعد از مدتی خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت رسول(ص) به سخنرانی پرداخته و گفت: عبودیت به معنای جامع آن انجام واجبات و هر کار خیری است.

وی با بیان اینکه انجام کار خیر امر پروردگار بوده و اطاعت امر عبادت محسوب می‌شود، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم انسان را به انجام اعمال خیر فرمان می‌دهد که بر اساس توان آدمی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر انسان بتواند عمل خیری را انجام دهد اما نسبت به آن کوتاهی کند باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: انجام عمل خیر در زمان خود ارزشمند است اگر انسان عمل خیر را در زمان خود انجام ندهد مصداق ضرب المثل نوش دار پس از مرگ سهراب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: برخی در قید حیات کار خیر انجام نمی‌دهند و امید دارند که فرزندان پس از مرگ برای آنها کاری انجام دهند در حالی که این امید واهی است، قیامت زمان انجام عمل نیست بلکه هنگام رسیدگی به حساب است؛ بنابراین نباید فرصت انجام عمل خیر در عالم دنیا را از دست داد.

وی افزود: عمل خیر فرزندان به نیت والدین در روز قیامت همچون چراغی است که که در تاریکی از پشت نور می‌دهد؛ بنابراین چندان امیدوار نباشید که فرزندان پس از مرگ شما عمل خیری برای شما بفرستند.

 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد:‌ بیشتر از ۵۰ سال بنده یا وصی مردم بودم و یا ناظر بر ثروت دیگری بودم که پس از مرگ او فرزندان به وصیت متوفی عمل کنند، به خدا قسم در این ۵۰ سال به وصیتی که من ناظر آن بودم عمل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه افراد معتقد می‌دانند که نباید انجام عمل خیر را به تاخیر اندازند، گفت: ثروت و پول بسیار وسوسه‌انگیز است به طمع پول امام حسین (ع) را شهید و بسیاری از انسان‌ها را جهنمی کردند.

وی با بیان اینکه وقتی به کار خیر زمان می‌خورد شعله انجام آن کم فروغ شده و بعد از مدتی خاموش می‌شود، خاطرنشان کرد:  انسان زمانی متوجه تمام شدن وقت می‌شود که وارد قبر شود.

 

کد خبر 1238898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha