سطح بندی بلوک های زایمانی به درستی انجام شود

دلفان با تاکید بر ضرورت توجه به بحث آموزش، اظهار داشت: تقویت و رعایت سطح بندی خدمات پریناتال و افزایش مراقبت های زایمانی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، بهرام دلفان امروز اولین کمیته دانشگاهی مادران باردار و نوزادان، با بیان اینکه بازآموزی و بحث آموزش بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: بحث آموزش را جدی بگیرید و با اطلاع دقیق از بلوک های زایمانی در سطح استان سعی کنید تا سطح بندی ها به درستی رعایت شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: چنانچه از نظر نیروی انسانی، کمبود فضا و تجهیزات مورد نیاز، مشکلی هست، اطلاع رسانی شود تا با مداخلات صورت گرفته، مشکلات موجود در اسرع وقت مرتفع شود و شاهد ارتقا این شاخص ها در استان باشیم.

 

نقوی هم در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت فعلی مرگ و میر نوزادان و مادران باردار استان، امید به زندگی در جامعه و شاخص های آن در لرستان، ارائه داد.

 

وی بر حضور متخصیص کودکان، نوزادان و متخصص بیهوشی در اتاق عمل در زایمان های پرخطر و پری ترم و جلوگیری از سزارین های غیر ضروری به منظور کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار در بیمارستان های سطح ۳ ، تاکید کرد.

 

آموزش گروه های هدف، ارائه ی راهکارهای تجویز منطقی کورتیکو استروئیدها، بازنگری اندیکاسیون ها، تجویز منطقی استفاده از سورفکتانت ها تحت تهویه مکانیکی، تسهیل پذیرش در بیمارستان های سطح ۳، رفع موانع سطح بندی ها، شناسایی مادران باردار پرخطر، رفع مشکلات و موانع ناشی از اعزام مادران باردار به منظور جلوگیری از آسیب های حین انتقال به جنین در بیمارستان های سطح ۱ و ۲ ، توجه به مراقبت های غیر تهاجمی در اتاق زایمان ، بیان راهکارهای کمی و کیفی در راستای تقویت و رعایت سطح بندی خدمات پریناتال و افزایش مراقبت های زایمانی ، شناسایی عوامل موثر بر کم وزنی نوزادان (با وزن ۱۵۰۰ گرمی) و مرده زایی (مرگ داخل رحمی) ؛ از جمله راهکارهای پیشنهادی کاهش مرگ نوزادان در زایمان های پرخطر (کاهش موارد مرگ نوزاد بر اثر دیسترس تنفسی) بود که در این کمیته پی گیری شد.

 

کد خبر 1238923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha