علمای دین در خنثی سازی جنگ ترکیبی دشمن نقش حیاتی و مهمی دارند

حجت الاسلام چراغی، با اشاره به اینکه علمای دین در خنثی سازی جنگ ترکیبی دشمن نقش حیاتی و مهمی دارند، گفت: علما و روحانیون یکی از عوامل مهم در شناخت و معرفی ساختار جنگ ترکیبی دشمن به جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، با اشاره به دسیسه های دشمنان و ایجاد جنگ ترکیبی، گفت: زمانی که دشمن واقعی و اصلی را به خوبی شناختیم آنگاه می توانیم که روش های مبارزه با او را نیز به خوبی فرا بگیریم، بنابراین پیش زمینه تقابل با جنگ ترکیبی، شناخت درست دشمنان است.

 

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، افزود: دشمن جنگ سخت علیه ما را تجربه کرده و تجربه متفاوتی داشته و خیلی نتیجه ای در جنگ، ترور و کودتا علیه ایران به دست نیاورده و به این نتیجه رسیده که به سراغ جنگ نرم برود و در دو ماه گذشته بخشی از این طراحی در جنگ نرم را دیدیم که هجمه اصلی جنگ نرم متوجه فکرها و ذهن ها است.

 

وی خاطر نشان کرد:دشمن فکر می کرد در حوادث اخیر اکثر مردم با آنها همراه می شوند. اما اینگونه نبود؛ هرچند این ختم ماجرا نیست و به هر دلیلی دشمنی ادامه دارد و جنگ جدی است زیرا ماهیت و ذات انقلاب ما با ماهیت استکبار هیچ وقت سازش پیدا نخواهد کرد و همیشه این درگیری هست  ودر فضای کنونی کشور به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن بر علیه نظام جنگ ترکیبی راه‌اندازی کرده که یک بخش کار روحانیون هستند زیرا روحانیون نقش هدایتگری مردم را بر عهده دارند و هر کس در جبهه انقلاب نقش آفرینی کند مورد هجمه قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام چراغی، تصریح کرد: باید در دفاع سهم خود را ایفا کرده و نقش‌های مختلف را بر عهده داشته باشیم و در صورت وجود چنین جمعی از علما و روحانیون می‌توان با هم فکری به فعالیت‌ها جهت دهی، هماهنگی، هم افزایی و تقسیم کار صورت گیرد.

 

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی، حوزه های مختلفی مورد تعرض قرار می گیرند، و یکی از حوزه هایی که امروز در جنگ ترکیبی دشمنان این نظام مورد تعرض قرار گرفته است، حوزه دین و مذهب است ولی دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال دگرگونی در حقایق‌ها است و با ایجاد یاس و نا امیدی و بزرگنمایی مشکلات به دنبال ضربه زدن به فرهنگ ما می‌توانیم است بنابراین رمز عبور از مشکلات تکیه بر فرهنگ ‌مامی توانیم است.

 
وی با اشاره به اینکه ایجاد بدبینی بین برادران دینی، اشاعه شایعه و اخبار کذب برخی از ویژگی های جنگ ترکیبی دشمن در بحث دینی است،اظهار کرد: دشمن با استفاده از روش های نرم و حتی نظامی به دنبال به راه انداختن یک تقابل مذهبی و بین ادیانی در کشور است، دشمن با این طرح می خواهد که انسجام بین مذاهب اسلامی و ادیان الهی را دچار تزلزل کند.
 
 
 
 
 

کد خبر 1238926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha