آیت الله شهید دستغیب سخت ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود

قانعی گفت: آیت الله شهید دستغیب اطاعت از امام خمینی (ره) را اطاعت از خداوند سبحان می دانست و سخت ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز یکشنبه (20 آذر) در شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله دستغیب گفت: در مهر و آذرماه سال 1360، منافقین در شیراز با اقدام تروریستی منجر به شهادت 2 کودک و مجروح شدن 15 تن در پی بمب گذاری در اتوبوس مردم عادی در مهرماه و شهادت آیت الله دستغیب و 12 تن از همراهانش در آذرماه شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: آیت ‌الله سید عبدالحسین دستغیب از فعالان و مبارزان شاخص دوران نهضت اسلامی بود و در مبارزات مردم شیراز با رژیم پهلوی نقش ویژه ای بر عهده داشت.

وی با اشاره به ویژگی های دیگر این شهید والا مقام بیان کرد: شهید دستغیب اطاعت از امام خمینی (ره) را اطاعت از خداوند سبحان می دانست و سخت ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود.

قانعی با اشاره به انجام بمب گذاری در کانون فرهنگی «رهپویان وصال» شیراز در خیابان شهید «آقایی» اظهار کرد: این حادثه که 24 فروردین سال 87 به وقوع پیوست که منجر به شهادت 14 تن از حاضران در این کانون شد.

وی با تاکید بر اقدام تروریستی اخیر که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به وقوع پیوست هم گفت: این بار شاهد یک اقدام تروریستی دیگر و شهادت 13 تن افراد بی گناه در این حرم مطهر به دست دشمنانی بودیم که حرمت این حرم را نگه نداشتند.

قانعی ادامه داد: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همواره مامن مردم و علما بوده است و در جنبش مشروطه خواهی، محلی برای تحصن مردم و در دوران رضاخان و تجاوز قوای متفقین به ایران و ایام نهضت ملی نفت هم ملجا و مامن مردم بود و در ایام انقلاب هم این حرم مطهر نقطه آغازاغلب تظاهرات و محل تحصن علما و مردم بود و همچنین مکانی برای روشنگری و افشای جنایت ‌های رژیم پهلوی به شمار می رفت.

وی با تصریح اینکه این حوادث همگی نشانه عناد دشمن نسبت به کشور عزیز ایران است، گفت: هر یک از حوادثی نقطه درخشان تاریخی به شمار می روند و حادثه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار است و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

کد خبر 1238963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha