«پوترا» مسجدی به رنگ صورتی در مالزی+عکس

مسجد «پوترا» با رنگ صورتی خود از مهم ترین بنای پوتراجایا در کوالالامپور مالزی و یکی از مدرن ترین مساجد جهان محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: مسجد «پوترا» یکی از اماکن پرجاذبه در مالزی است و در مقابل دریاچه مصنوعی پوترا جایا در کوالالامپور واقع شده است.این مسجد با معماری زیبای خود،  یکی از مدرن ترین مساجد جهان به شمار می رود.

 

مسجد پوترا با رنگ صورتی خود سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند و ارتفاع مناره آن 160 متر است و برای حدود 18 هزار نفر ظرفیت دارد. این مسجد ترکیبی از تمام معماری های شگفت انگیز مساجد مختلف در سراسر جهان است که همه در یک جا جمع شده اند.

 

 

با انتخاب شاهکارهایی از سراسر جهان، معماری مسجد با الهام از مراکش و بغداد طراحی شده است، کنده کاری‌ ها متاثر از مصری‌ها و شیشه‌ها ی ویترای از آلمان آمده استو  همچنین مبخشی از معماری ایرانی دوره صفویه در آن دمیده شده است.

 

این مسجد بیش از 20 سال است که تاسیس شده است و در مقابل یک دریاچه مصنوعی قرار دارد و نام آن از نخست وزیر مالزی گرفته شده است و مکانی مقدس برای مسلمانان این کشور محسوب می شود.

 

علاوه بر مسلمانان، غیر مسلمانان نیز بعد از پایان نماز از آن می توانند بازدید کنند.مسجد پوترا دارای امکانات فراوانی است که شایسته مهم ترین مکان مذهبی مالزی می باشد مانند نمازخانه اصلی، سالن سخنرانی، کتابخانه، سالن غذاخوری، سالن های سخنرانی و سالن ترحیم، تمامی گنبدهای داخلی به زیبایی با گرانیت صورتی و نقش های منحصر به فرد تزئین شده است

.

 

 

نمازخانه اصلی نمازخانه این مسجد ساده و شیک و دارای 12 ستون است که گنبد اصلی مسجد به قطر 36 متر را در بر می گیرند. منبر و محراب در این مسجد مزین به خوشنویسی اسلامی هستند.

 

معماری اسلامی مسجد پوترا که نحوه تکامل طرح های مساجد در مالزی را نشان می دهد به طور هنرمندانه ای آمیخته ای از طرح های سنتی ، صنایع دستی محلی و استفاده از مصالح بومی است.

 

ورودی اصلی مسجد با طراحی معماری مالزی ، ایرانی و عربی-اسلامی ، شبیه به دروازه های عمومی در ایران اسلامی است.

 

کد خبر 1238966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha