تحقیق و پژوهش از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت جامعه است

آشتاب گفت: در دنیای امروز، تحقیق و پژوهش یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود که بایستی در بین جوانان نهادینه شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، علی جهانی امروز در سخنانی با اشاره به اهمیت حمایت از پژوهش، اظهار داشت: نوع و سطح فعالیت های پژوهشی و نگرشی که افراد  دارند می تواند منجر به توسعه و پیشرفت شود.

 

وی افزود: امروزه هرکشوری برای رسیدن به توسعه پایدار باید در حوزه پژوهش سرمایه گذاری کند، و با فعالیت دانش بنیانه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زمینه توسعه را فراهم کند.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به ساختار پژوهشی در این اداره کل، بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون جامعه به طرحهای پژوهشی مساله محور و کاربردی در حوزه های وزارت متبوع حمایت مادی و معنوی از ایده ها و مشارکت گروه ها و متخصصین در بخشهای مختلف ضروری است که این اداره کل با اختصاص دادن قسمتی از بودجه هر سال خود را در اختیار پژوهشگران و ایده های خلاقانه در حوزه اشتغال و سایر قسمتهای کارآفرینانه قرار می دهد .

 

وی به استقرار کارشناس و نماینده موسسه کار و تامین اجتماعی در این اداره کل اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های علمی و تجربی این موسسه در حوزه پژوهش  اقدام به تقویت بخش انتشارات و کتب در زمینه های مختلف کرده که زمینه گسترده ای در مشارکت دانشگاهیان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و کارگران خلاق در بحث پژوهش کرده است.

 

جهانی با اشاره به برنامه های این اداره کل در هفته پژوهش، اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در لرستان این اداره کل با برپایی غرفه ای اقدام به عرضه دستاوردهای مختلف در ارتباط با حوزه های  دانش کار، قوانین کار و تامین اجتماعی، خلاقیت و کارآفرینی در این نمایشگاه کرده همچنین در این هفته وبینار پژوهشی گام دوم انقلاب با حضور 250 نفر از حوزه کار و تولید برگزار می شود.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به حمایت از طرحهای پژوهشی سایر دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان اشاره و اظهار کرد: امسال بیش از 10 طرح پژوهشی در بخشهای مختلف از این نهاد ها جمع آوری و جهت بررسی به موسسه کار وتامین اجتماعی کشور ارسال شده است.

کد خبر 1238972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha