مسلمانان، بزرگ ترین گروه دینی مورد تبعیض در آمریکا هستند

بر اساس نظرسنجی «موسسه سیاست اجتماعی و تفاهم» ، مسلمانان در مقایسه با پیروان دیگر ادیان در آمریکا بیشترین موارد تبعیض بر اساس اعتقادات خود را در طول سال گذشته گزارش کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « floridaphoenix»، بر اساس نظرسنجی «موسسه سیاست اجتماعی و تفاهم» ،مسلمانان در مقایسه با پیروان دیگر ادیان در آمریکا  بیشترین موارد تبعیض بر اساس اعتقادات خود را در طول سال گذشته گزارش کردند.

به گفته گروه‌های حامی مسلمانان در آمریکا ،زورگویی مبتنی بر تبعیض علیه مسلمانان به کودکان در مدارس فلوریدا و سراسر کشور آسیب رسانده است.

این نظرسنجی نشان داد که 48 درصد از خانواده‌های مسلمان دارای فرزند در مدارس گزارش داده‌اند که فرزندشان با زورگویی متعصبانه مواجه شده است. قلدری را تجربه می‌کند.

همچنین بیش از 60 درصد از مسلمانان آمریکا گزارش داده اند که با تبعیض مذهبی مواجه هستند.

بعد از مسلمانان ، یهودیان بزرگترین گروه مذهبی هستند که تبعیض را گزارش کرده اند (52 درصد) و پس از آن انجیلی های سفیدپوست (32 درصد) تبعیض های مذهبی را تجربه کرده اند.

این یافته‌ها بر اساس نظرسنجی بود که این سازمان از 22 فوریه تا 21 مارس 2022 انجام داد.

 محققان از دو هزار و 159  پاسخ‌دهنده در مورد موضوعات مختلف از جمله سیاست،مسائل مهم پیش روی کشور، آداب و رسوم مذهبی و تبعیض مذهبی نظرسنجی کردند.

این نظرسنجی پس از آن انجام شد که یک معلم فلوریدای جنوبی در اقامه نماز دانش‌آموزان مسلمان اختلال ایجاد کرد و ویدئویی از آن در این هفته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بخش شورای روابط اسلامی-آمریکایی در فلوریدا این حادثه در آکادمی فرانکلین را محکوم کرد.

امام عبدالله جابر، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی –آمریکایی فلوریدا در بیانیه‌ای کتبی گفت: این بسیار مهم است که مدیران و کارکنان مدارس، شیوه‌های اعتقادی را بدانند تا به دانش‌آموزانی که مناسک دینی شان را انجام می‌دهند، آسیبی نرسد.

کد خبر 1238976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha