لزوم توجه ویژه به ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک در استان فارس

اکرمی گفت: توجه به ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک، اهمیت بیشتری در استان فارس دارد و کم کاری در این زمینه به هیچ وجه پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، کاظم اکرمی، امروز یکشنبه (20 آذر) در بازدید سر زده از انبارهای ذخایر استراتژیک استان فارس و در نشست با مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: اجرای بنـد 6 سیاست های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تامين امنيت غذايی و بهره‌ مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذايی سالم، ضروری است و اداره کل غله در اجرای آن سهم بسیار مهمی دارد.

بازرس کل استان فارس ادامه داد: ۲ میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی در استان فارس وجود دارد که با تولید هشت میلیون تن محصول زراعی، رتبه دوم کشور را در این زمینه داریم.

وی اضافه کرد: فارس سالهاست به عنوان یکی از اصلی ترین انبارهای غله کشور شناخته می شود و تامین کننده ۱۰ درصد امنیت غذایی مردم کشور است و برای همین، توجه به ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک، اهمیت بیشتری در استان دارد و کم کاری در این زمینه به هیچ وجه پذیرفته نیست.

اکرمی با تاکید بر افزایش قیمت جهانی برخی کالاهای استراتژیک مانند گندم هم اظهار کرد: تامین و نگهداری مناسب محصولات استراتژیک در وضعیت فعلی سیاسی و اقتصادی جهان از ارکان و مولفه های قدرت هر کشوری از جمله ایران است و به توجه بیش از پیش نیاز دارد.

اکرمی ادامه داد: به روز رسانی تجهیزات سیلوها و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی خصوصا در بخش هشدار سازی میزان واقعی ذخایر مورد تاکید قرار دارد.

وی با اشاره به خشکسالی سال های اخیر گفت: افزایش بهره وری از منابع آبی و استفاده از اصلاح الگوی کشت در استان فارس توسط دستگاه های اجرایی مرتبط باید در اولویت قرار بگیرد.

بازرس کل استان فارس از تشدید بازدیدها و نظارت های سرزده و میدانی از دستگاه های اجرایی توسط کارشناسان بازرسی کل استان خبر داد و اعلام کرد: وضعیت اجرايی شدن مصوبات شورای عالی سلامت و امنيت غذايی در سطح استان و جمع آوری اطلاعات و اولويت بندی مشكلات استانی و انعكاس پيشنهادات در رابطه سلامت و امنيت غذايی به دبيرخانه شورای عالی با جدیت پیگیری می شود.

مهدی جمالی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس هم در این دیدار گفت: فارس در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غذایی از استان های پیشرو در کشور است و در سال جاری بیش از ۴۹۰ هزار تن محصول راهبردی گندم از کشاورزان خریداری شده است که نشان دهنده فضای تولید بهینه محصولات کشاورزی در استان است.

کد خبر 1239016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha